חדשות בארץ

הותר לפרסום: זה איש העסקים הבדואי הנאשם בעבירות ביטחוניות חמורות

יעקוב אבו אל-קיעאן, שהתמודד לכנסת מטעם רשימת תל"ם בראשות משה יעלון, נאשם שעמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראניים, להם העביר מידע, בין היתר על פעילותו של שר הביטחון בני גנץ. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב

אבו אל-קיעאן בבית המשפט, היום (צילום: פלאש 90)אבו אל-קיעאן בבית המשפט, היום (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:51)

שירות הביטחון הכללי התיר בצהריים (שני) לפרסום כי יעקב אבו אל-קיעאן, איש עסקים בדואי מהיישוב חורה שבנגב, הוא האזרח הישראלי שנעצר לפני מספר שבועות בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות.

אבו אל-קיעאן היה בעבר מועמד לכנסת מטעם רשימת תל"ם בראשות משה יעלון. על פי הודעת שב"כ, הוא נעצר ב-10 ביוני בחשד שעמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראניים, להם אף העביר מידע. היום, לאחר סיום חקירתו, הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגדו בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

החקירה, שנוהלה במשותף עם משטרת ישראל, העלתה כי אבו אל-קיעאן, שמקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם חיידר אל-משהדאני, המשמש כאיש קשר של גורמי מודיעין איראניים. במסגרת קשר זה, העביר לו אבו אל-קיעאן עדכונים על המתרחש בישראל. כמו כן, הקשר בין השניים נסוב, בין היתר, גם על הזדמנויות עסקיות לכאורה במדינות ערביות באזור.

עוד עלה מהחקירה, כי אבו אל-קיעאן ביקש בשלב מסוים להיפגש עם גורמים נוספים מטעמו של חיידר, תוך שהבין כי מדובר בגורמים איראניים. הוא אף שם דגש על חשאיות וסודיות הפגישה המתוכננת בין הצדדים. בסופו של דבר, על אף רצונו ונכונותו של אבו אל-קיעאן פגישה זו לא התקיימה.

על פי כתב האישום, אבו אל-קיעאן התפאר באוזני חיידר כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות בישראל, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב. הוא מואשם, בין היתר, כי מסר מידע על פעילותם של כוחות הביטחון, על פעילותו של שר הביטחון בני גנץ ועל עסקאות צבאיות בין ישראל וארצות הברית – מידע שנודע לו מהתקשורת או באמצעות קשריו עם אנשים שונים בארץ. עוד נטען, כי המניע לכך היה רצון להעלות את ערכו בעיני האיראנים כדי לקבל תמורה עבור המידע.

בעקבות הגשת כתב האישום נגד אבו אל-קיעאן, מסר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים: "העובדה כי אבו אל-קיעאן, מיליונר עתיר נכסים ומקורב לבכירי המשק הישראלי, העביר מידע לגורמים איראניים, מוכיחה כי הלאומנות ההולכת וגוברת בחברה הבדואית אינה קשורה לטענות על עוני ומעמד אלא להלכי רוח לאומניים ומסוכנים. זו התוצאה של טמינת הראש בחול, ועל מדינת ישראל להתעורר בהקדם".

תגיות:איראןשב"כבדואים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה