חדשות בארץ

"המסר עבר": ח"כ טאהא מסכם את הישגי רע"מ

יו"ר סיעת רע"מ, וליד טאהא, סיפר על ההישגים של מפלגתו בעקבות האולטימטום שהציבה לראש הממשלה נפתלי בנט: "ההתנהלות עד עכשיו לא הייתה הולמת. הגענו להבנות לגבי שורה של נושאים שצריך לטפל בהם באופן מיידי"

ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ וליד טאהא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת רע''מ, חבר הכנסת וליד טאהא, סיפר הבוקר (שני) על תוצאות האולטימטום שהציבה אתמול מפלגתו לראש הממשלה נפתלי בנט, בו דרשה להעביר באופן מיידי את מנהלת הבדואים למשרד העבודה והרווחה.

"רצינו להעביר מסר שההתנהלות עד עכשיו לא הייתה הולמת", אמר טאהא בריאיון לגלי צה"ל. "המסר עבר, והגענו להבנות לגבי שורה של נושאים שצריך לטפל בהם באופן מיידי. מדובר על הרבה מאוד נושאים, ואני מקווה שהפעם החברה הערבית תהיה זכאית להיות בלב של כל החלטה בישיבות הממשלה".

"הקואליציה הזאת עוברת לפעמים משברים קטנים, אבל מצליחה להמשיך ולתפקד", הוסיף טאהא. "רצינו להעביר מסר לכל השותפים שאנחנו שותפים בקואליציה. אנחנו לא עוד מפלגה שמחכה שמישהו יעשה לה טובה. כל הנושאים שלנו צריכים להיות מטופלים מכוח הסכם קואליציוני, מכוח זה שאנחנו חלק מהקואליציה. אם מישהו שכח לעשות זאת במשך שלושה שבועות –  אנחנו מזכירים לו שהנושאים שלנו עדיין צריכים טיפול".

כזכור, רע"מ איימה אתמול כי אם סמכויותיה של מנהלת הבדואים לא יועברו באופן מיידי ממשרד הכלכלה למשרד העבודה והרווחה, היא תראה עצמה כבלתי מחויבת למשמעת הקואליציונית. בעקבות האולטימטום, אישרו אמש שרי הממשלה, במשאל טלפוני, את העברת הסמכויות. לדברי טאהא, בדיונים שנוהלו עם מזכיר הממשלה שלום שלמה, סוכם להקים ועדה שתעלה הצעות להקמת יישובים בדואים נוספים מעבר לשלושת היישובים הבלתי מוכרים שהוחלט בהסכם הקואליציוני להכיר בהם. כמו כן הוסכם על הקמת ועדת מנכ"לים, שתטפל באופן שוטף בסוגיות הקשורות ליישובים הערביים ותתן להן פתרונות.

בתשובה לשאלה האם רע"מ תציב בהמשך הדרך אולטימטומים נוספים לקואליציה, ענה טאהא: "לא יודע. זה תלוי בהתנהלות של האחרים. אני מקווה שלא, אבל אם צריך – זה גם יהיה".

אמש סיכם טאהא בטוויטר את הישגי מפלגתו בעקבות האולטימטום שהציבה: "בתום יום גדוש מגעים, הגענו להסכמות בנוגע ליישום מיידי של שורה של החלטות מההסכם הקואליציוני של רע"מ, בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית. בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב על דבריו של טאהא: "בימים הקרובים נדע מה מהנכסים של מדינת ישראל נמכר כדי לשמור על הכיסא של נפתלי בנט".

על פי הדיווח בגלי צה"ל, טאהא הציג אתמול רשימה של למעלה מ-10 דרישות, שרובן כלולות בהסכם הקואליציוני אבל חלקן חורגות ממנו. בין הדרישות שהועלו – מימוש מיידי של ההסדר שהושג עם שרת הפנים איילת שקד בנוגע לאיחוד משפחות פלסטיניות; צעדים מעשיים ליישום החוק שקובע ייצוג לערבים בשירות המדינה; הפסקת מתן קנסות והתרעות בנייה ביישובים שאין להם תוכנית מתאר; וכאמור, הקמת ועדה שתעלה הצעות להכרה ביישובים בלתי מוכרים נוספים, בעיקר בנגב.

תגיות:רע"מוליד טאהאשלום שלמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה