צניעות האשה

למה היהדות דורשת מהאישה להסתיר את גופה? התשובה שתאהבו

מדוע היהדות מבקשת מנשים שיסתירו את גופן? האם יש משהו רע או מבייש או מכוער בגופה של האישה? נשאל הרב אהרן מוס. אתם תאהבו את התשובה שהשיב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"למה האישה צריכה לכסות את גופה? מדוע היהדות מורה לנשים להסתיר את גופן? האם יש משהו מביש או רע בגופה של האישה? אם הגברים לא מסוגלים לבלום את יצריהם, הרי זו בעיה שלהם! מדוע אישה צריכה להסתיר את גופה רק כדי שאחרים לא ייאלצו לעמוד בפני הפיתוי?", שאלה זו הופנתה לרב אהרן מוס, מלמד קבלה, תלמוד ויהדות בסידני, אוסטרליה.

"את שואלת את שאלתך מתוך הנחה שהסיבה היחידה להתלבש בצניעות היא למנוע פיתויים", משיב הרב מוס. "יתכן שזוהי הסיבה בדתות אחרות, אך ביהדות זה לא מדויק. הלבוש הצנוע ביהדות אינו קשור רק לאופן שבו אנשים אחרים רואים את הנשים, אלא גם לאופן שבו נשים רואות את עצמן.

"לכסות משהו אין פירושו להתבייש בו", מוסיף הרב מוס להסביר, ומשווה את גוף האדם לספר תורה. "האם ראית פעם את ספר התורה? לעולם לא נשאיר אותו פתוח במקום כלשהו. תמיד נסתיר אותו בעטיפות רבות. התורה נשמרת בתוך בית כנסת, בארון הקודש, מאחורי פרוכת, עטופה בכיסוי וקשורה היטב בחגורה. מוציאים אותה אך ורק למטרות קדושה, כגון לקריאה בה במהלך התפילה. באותם זמנים מיוחדים אנו פותחים בזהירות את הפרוכת, פותחים את דלתות ארון הקודש, מוציאים את ספר התורה ומסירים את עטיפותיו. ברגע שסיימנו מיד נעטוף אותו שוב ונשיב אותו למקומו המקודש.

"מדוע אנו נוהגים כך? מדוע אנו עושים מאמצים כה גדולים להסתיר את התורה? האם אנו מתביישים בה? האם יש בה משהו מכוער?", תוהה הרב מוס, ומשיב: "כמובן שלא. ההיפך הוא הנכון".

"כיוון שהתורה כה קדושה, מיוחדת ויקרת ערך עבורינו - אנו אף פעם לא משאירים את התורה חשופה ופתוחה מכיוון שהיא החפץ המקודש ביותר שלנו. אנו שומרים אותה בעטיפות כיוון שאיננו רוצים לנהוג בה בקלות ראש או בחוסר תשומת לב. אילו הייתה התורה תמיד פתוחה וגלויה לעין, היא עשויה להפוך זולה מדי והדבר היה פוגע בקדושתה. בכך שאנו שומרים אותה הרחק מעין רואה ומוציאים אותה רק בזמנים מיוחדים, אנו שומרים על רגש של יראת כבוד ויראת קודש כלפי התורה.

"הוא הדבר אף באשר לגופינו", מסביר הרב מוס. "הגוף הוא יצירתו המקודשת של אלוקים. זהו ביתה המקודש של הנפש. הצנעת הגוף היא הדרך שבה אנו שומרים על רגש של כבוד ויראה כלפיו, וזאת לא משום שהוא דבר להתבייש בו, אלא משום שהוא כה יפה ויקר ערך.

"הדבר נכון גם ביחס לגופם של גברים, וכדאי שתדעי שגם לגביהם חלים חוקי צניעות, אם כי שונים מאלו של הנשים. אך ביחס לנשים זה נכון אף יותר. הגוף הנשי ניחן ביופי ובעוצמה שעולים בהרבה על אלו של הגוף הגברי. חכמי הקבלה מלמדים שגוף האישה ניחן ביופי עמוק יותר משום שנפשה מגיעה ממקום גבוה יותר. זוהי הסיבה שבגללה גופה צריך להישמר מכוסה בלבוש צנוע", מבאר הרב מוס במתק שפתיו.

"בעולם שבו הפכו את גוף האישה לסמל פרסומי זול, איננו צריכים הוכחה לאמת שבחוכמת התורה. היכן שהכל חשוף וגלוי לעין אין שום דבר מקודש. אבל את מה שיקר לנו באמת אנו שומרים עטוף ומכוסה", מסיים הרב מוס את דבריו.

קשה לך לקבל על עצמך כיסוי ראש? 2 דקות עוצמתיות של הרב יגאל כהן:

 

מה מנחה אותך בחיים - רצון ה' או מה אחרים חושבים? צפו בקטע קצר של הרב זמיר כהן:

תגיות:צניעותהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה