חדשות בארץ

"לאור השקט הביטחוני": הקלות לרצועת עזה

הדרג המדיני אישר להגדיל את מרחב הדיג ברצועה, לאפשר ייבוא ציוד רפואי, ציוד דיג, חומרי גלם לתעשייה וטקסטיל מישראל וכן להתיר ייצוא חקלאי וייצוא טקסטיל מהרצועה

דייג ברצועת עזה (צילום: Emad Nassar/FLASH90)דייג ברצועת עזה (צילום: Emad Nassar/FLASH90)
אא

הדרג המדיני אישר הבוקר (שני) את הגדלת מרחב הדיג ברצועת עזה מ-9 ל-12 מיילים ימיים. מיחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) נמסר, כי "לאור השקט הביטחוני הנשמר בעת האחרונה, בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני – הוחלט על הרחבת מרחב הדיג".

במסגרת ההקלות האזרחיות לתושבי הרצועה, הוחלט גם לאפשר ייבוא ציוד רפואי, ציוד דיג, חומרי גלם לתעשייה וטקסטיל, מישראל לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. כמו כן, יותר ייצוא חקלאי וייצוא טקסטיל מהרצועה לשטח מדינת ישראל. במתפ"ש ציינו, כי "הצעדים האזרחיים שאושרו על ידי הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית".

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו אמש כי השליח הקטארי לעזה, מוחמד אל-עמאדי, הגיע לרצועה – לראשונה מאז מבצע "שומר החומות". על פי הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר", במצרים מעריכים כי ישראל תקבל את ההצעה להעברת הכסף הקטארי ישירות דרך הבנקים בעזה ולהסרת ההגבלות על המעברים לרצועה בימים הקרובים. בכאן חדשות דווח אתמול, כי משלחת ביטחונית בכירה תצא בקרוב למצרים, להמשך הדיונים בנושא ההסדרה.

תגיות:רצועת עזהמתפ"שמרחב הדיג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה