חדשות בארץ

הלחץ עבד: הממשלה נענתה לאולטימטום של רע"מ

בעקבות דרישתה האולטימטיבית של רע"מ, שרי הממשלה מצביעים במשאל טלפוני על העברת סמכויותיה של מנהלת הבדואים בנגב למשרד העבודה והרווחה. הליכוד: "בנט נכנע שוב לדרישת מנסור עבאס ומכר את הנגב לידיו"

בנט ועבאס (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט ועבאס (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שרי הממשלה מאשרים הערב (ראשון), במשאל טלפוני, את העברת סמכויותיה של מנהלת הבדואים ממשרד הכלכלה למשרד העבודה והרווחה. ההחלטה על כך התקבלה בעקבות אולטימטום שהציבה מוקדם יותר רע"מ לראש הממשלה נפתלי בנט לבצע זאת עוד היום, אחרת תראה עצמה כבלתי מחויבת למשמעת הקואליציונית.

על פי ההודעה שנמסרה בעניין, "הממשלה מאשרת כעת (במשאל טלפוני) את העברת הגופים הבאים ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב, הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב. כזכור, מדובר במימוש ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו טרם הקמת הממשלה".

בליכוד מסרו בתגובה, כי "כדי לשרוד כראש ממשלה עם 6 מנדטים בנט נכנע שוב לדרישת מנסור עבאס ומכר את הנגב לידיו. מעניין מה עוד הוא יסכים שיסחטו ממנו כדי שיוכל להישאר בשלטון. נפיל את ממשלת עבאס-בנט בהקדם".

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הוסיף: "לא מפתיע שבנט מסכים להכל, ככה זה כשאין ציבור מאחוריך. כל עוד הוא ראש הממשלה, המדינה שלנו תחזור אחורה בכל הפרמטרים: הבטחוניים, הכלכליים והחברתיים".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר: "העברת האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב למשרד העבודה והרווחה היא אות קלון, ולמעשה מכירת חיסול למדינת ישראל. לצערי, אין ספק שהשר מאיר כהן יסכים וייעתר לכל בקשה של הבדואים, מדובר במתן פרס לטרור. לא כל הבדואים שונאים את מדינת ישראל, אבל לצערי המדינה מפנקת במיוחד את אלה שמתעבים אותה".

הדיווח על האולטימטום של רע"מ בא לאחר שתי כותרות משבריות שייצרו חבריה. בריאיון הבוקר לרדיו מכאן, אמר חבר הכנסת מאזן גנאים כי לא יתן את ידו למבצע צבאי של ישראל ברצועת עזה, ואיים כי אם ישראל תתקוף את עזה – הוא יוביל לפירוק הקואליציה: "כל תקיפה על בני עמנו תוביל לפרישת רע"מ מהקואליציה. מי יכול להסכים לזה? יש קווים אדומים. עזה קו אדום, לבנון קו אדום, המקומות הקדושים לאסלאם גם הם קו אדום".

חבר הכנסת וליד טאהא שיגר איום משלו על יכולת התפקוד של הקואליציה השברירית, כשכתב בטוויטר: "הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע"מ לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה". טאהא לא נימק את האיום, אולם ההערכות הן כי חברי רע"מ אינם שבעי רצון מקצב מימוש ההבטחות שקיבלו במסגרת ההסכם הקואליציוני, ודורשים את קידומן בהתאם ללוח זמנים מוסכם.

בנוסף, ברע"מ זעמו על הפרסומים בסוף השבוע לפיהם בקואליציה מנהלים מגעים עם הרשימה המשותפת כדי להשיג את תמיכתה בהצבעות השוטפות בכנסת, ובפרט בנושא התקציב. ברע"מ, הנאבקת עם המשותפת על קולות הציבור הערבי, לא רוצים שהיא תהפוך ל'רשת הביטחון' של הקואליציה בתמורה להישגים שייזקפו לזכותה. 

תגיות:נפתלי בנטהליכודרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה