חדשות בריאות

בנט: פייזר תקדים את משלוח החיסונים לחודש הבא

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע, כי סוכם עם חברת פייזר להקדים את משלוח החיסונים הבא לתחילת חודש אוגוסט: "יש חיסונים לכולם, צאו להתחסן"

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, כי חברת פייזר תספק בחודש הבא לישראל משלוח נוסף של חיסונים נגד קורונה.

"אני שמח לבשר, שאחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא לאחד באוגוסט", אמר בנט. "יחד עם הקיים, זה מבטיח מרגע זה מלאי רציף של חיסונים במדינת ישראל".

"אני מבקש להדגיש: יש חיסונים לכולם", הוסיף בנט. "גם מנה ראשונה יש לנו כרגע במלאי, וגם מנה שנייה תגיע, כאמור, בתחילת אוגוסט. לכן, מי שעוד לא התחסן – בעיקר צעירים אבל גם מבוגרים – תצאו היום להתחסן".

על פי הדיווח של מוריה אסרף וולברג בגלי צה"ל, בשלב זה הסיכום עם פייזר כולל הגעה של 200 אלף חיסונים בלבד באוגוסט, שיספיקו לחיסונם של 100 אלף איש. השיחות עם החברה נמשכות, בניסיון להגדיל את כמויות החיסונים במשלוח.

כזכור, החל מהיום לא ניתן לחסן יותר בני נוער בגילאי 15-12 שטרם התחסנו במנה ראשונה, שכן תוקף מנות החיסון של חברת פייזר שנמצאות כרגע בישראל יפוג בסוף החודש ולא ניתן להספיק ולהתחסן בשתי המנות הדרושות. עם זאת, מי שכבר קיבל את מנת החיסון הראשונה יוכל לקבל גם את המנה השנייה. גם מחלימים ומדוכאי חיסון, הנזקקים למנת חיסון אחת בלבד, יוכלו לקבל את החיסון של פייזר.

במקביל, החיסון של חברת מודרנה, שאושר לשימוש מגיל 18 ומעלה, זמין במרכזי החיסון לכל הרוצים להתחסן – החל מגיל זה. חיסונם של בני הנוער יתחדש רק כאשר יגיע משלוח חדש של חיסוני פייזר לארץ. על פי נתוני קופות החולים, כ-200 אלף בני נוער בגילאי 15-12 חוסנו עד כה – כרבע מכלל שכבת גיל זו.

באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על הממשלה, בשל העובדה שישראל נותרה ללא מנות חיסון של פייזר להמשך. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב אמש בטוויטר: "העובדה שנגמרו החיסונים ובעיצומה של התפרצות קורונה נוספת לא ניתן ממחר להתחסן היא מחדל חמור של הממשלה ושל העומד בראשה, שמצטרף למחדל נתב"ג שאיפשר ועדיין מאפשר את כניסת זן הדלתא לארץ". סמוטריץ' הוסיף, כי "איתרוג הממשלה מצד התקשורת ושתיקתה מול המחדל הזה שעלול חלילה לעלות לנו ביוקר היא מופע צביעות מדהים".

חבר הכנסת צחי הנגבי (הליכוד) כתב: "כשבנימין נתניהו דרש לפני חודשים רבים להעלות להצבעה בממשלה אישור תקציבי לרכש מיידי של מיליוני חיסונים נוספים, 'הממשלה בתוך הממשלה' בראשות גנץ הטילה וטו. גם האופוזיציה 'הממלכתית' התנגדה בחריפות. והנה, הפתעה: בסוף החודש יסתיימו החיסונים, וכל יום שבו אין בארץ חיסונים זמינים הוא יום שיעלה בחיי אדם. ויש עוד הפתעה: על המחדל הזה לא נראה בתקשורת קריאה נרגשת לועדת חקירה".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, מסר: "ועכשיו לעובדות: הממשלה הקודמת בראשות נתניהו הביאה את החיסונים בזמן וסילקה את הקורונה. הממשלה הנוכחית בראשות בנט מסכנת את אזרחי המדינה ומביאה עלינו את התפרצות הקורונה".

תגיות:חיסוןנפתלי בנטנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה