חדשות בריאות

משרד הבריאות: 44 חולים קשים, מניין הנפטרים עלה ל-6,436

נכון להבוקר, 4,130 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מהם 75 מאושפזים בבתי חולים. 12 חולים מחוברים למכונות הנשמה

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון), כי אתמול אובחנו 261 חולים חדשים ברחבי ישראל. 50,325 בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.6%. ביום שישי אובחנו 531 חולים חדשים.

נכון להבוקר, 4,130 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מהם 75 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-44, ביניהם 12 מונשמים. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ל-6,436.

עוד עולה מהנתונים, כי רשימת היישובים האדומים על פי מודל הרמזור כוללת את כפר יונה, יהוד, הוד השרון, מעלה תקווה וצופים. שבעה יישובים מוגדרים ככתומים: מעלה אדומים, גני תקווה, קריית אונו, חריש, אורנית, גבעות בר ועץ אפרים. מספר היישובים המוגדרים כצהובים עלה ל-33.

במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה נפטרה הלילה תושבת העיר כבת 75, שאושפזה בתחילת השבוע שעבר במצב קשה מאוד עקב מחלת קורונה. מבית החולים נמסר, כי האישה הייתה מחוסנת אך סבלה ממחלות רקע. בבית החולים מאושפזים שישה חולי קורונה, חמישה מתוכם במצב קשה.

המבצע לקידום ההתחסנות בקרב בני נוער בגילאי 15-12 הסתיים בסוף השבוע. החל מהיום לא ניתן לחסן יותר בני גילאים אלו במנה ראשונה, שכן תוקף מנות החיסון של חברת פייזר שנמצאות בישראל יפוג בסוף החודש ולא ניתן להספיק ולהתחסן בשתי המנות הדרושות. עם זאת, מי שכבר קיבל את מנת החיסון הראשונה יוכל לקבל גם את המנה השנייה. גם מחלימים ומדוכאי חיסון, הנזקקים למנת חיסון אחת בלבד, יוכלו לקבל את החיסון של פייזר.

במקביל, החיסון של חברת מודרנה, שאושר לשימוש מגיל 18 ומעלה, זמין במרכזי החיסון לכל הרוצים להתחסן – החל מגיל זה. חיסונם של בני הנוער יתחדש רק כאשר יגיע משלוח חדש של חיסוני פייזר לארץ. על פי נתוני קופות החולים, כ-200 אלף בני נוער בגילאי 15-12 חוסנו עד כה – כרבע מכלל שכבת גיל זו.

החל ממחר, יתווספו אוזבקיסטן ובלרוס לרשימת המדינות המוגדרות ברמת סיכון מרבי. רשימה זו כוללת גם את ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה. על פי התקנות, אסורה יציאת אזרחים ותושבים ישראלים למדינות שבסיכון מירבי, למעט חריגים שאושרו על ידי ועדת חריגים. החוזרים ממדינות אלו – כולל מחלימים ומחוסנים – מחויבים בבידוד.

בנוסף, החל מיום שישי הקרוב (16 ביולי) יחויבו כל השבים מחו"ל – מכל המדינות, מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים – בבידוד למשך 24 שעות, או עד לקבלת תוצאת הבדיקה שבוצעה במעבר הגבול (לפי המוקדם מביניהם).

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה