חדשות בארץ

חדשות השבת: סוכלה הברחת נשק מלבנון, מתקפת סייבר באיראן

הנשיא הרצוג שוחח עם עבדאללה מלך ירדן, ומניין ההרוגים הרשמי באסון במיאמי עלה ל-86. כל מה שחשוב לדעת

אא

צה"ל והמשטרה סיכלו הלילה (שבת) ניסיון להברחה גדולה של עשרות כלי נשק מלבנון לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר, כי כוחות צה"ל זיהו באמצעים שונים, גלויים וסמויים, את ההברחה שהתבצעה באזור הכפר ע'ג'ר. בשיתוף עם כוחות משטרה מיחידת הגבולות של מחוז צפון נתפסו 43 אקדחים, בשווי מוערך של שני מיליון ו-700 מאות אלף שקלים. בצה"ל ובמשטרה פתחו בחקירה. נבדקת האפשרות, כי ניסיון ההברחה נעשה בסיוע חיזבאללה במטרה להוציא לפועל פיגועי טרור בישראל. 

‏לוחמי צה"ל עצרו הערב שלושה פלסטינים, שניסו לחצות את מרחב המכשול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. דובר צה"ל מסר, כי על החשודים נתפסו מספר סכינים והם הועברו לחקירה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח לאחר צאת השבת עם מלך ירדן, עבדאללה השני, שהתקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד. מבית הנשיא נמסר, כי השיחה בין המנהיגים הייתה ידידותית וחמה, וכי סוכם לשמור על קשר שוטף במטרה לפעול יחד לקידום שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. בהודעה צוין כי המלך עבדאללה "הביע שביעות רצון מחזרת היחסים המדיניים בין שתי המדינות למסלולם התקין בתקופה האחרונה. הנשיא הדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות לטובת קידום השלום והפיתוח האזורי, והדגיש כי בכוונתו להמשיך ולסייע לחזק את הקשרים בין המדינות בתחומים אזרחיים שונים כגון הכלכלה והתיירות".

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אתמול לראשונה עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. מלשכתו נמסר כי, ג'ונסון הזמין את בנט לביקור בבריטניה: "השניים בירכו על הקשרים החמים ושיתופי הפעולה בין ישראל לבריטניה במגוון תחומים, לרבות הנושאים הביטחוניים. ביחס לטיפול בנגיף הקורונה, המנהיגים שוחחו על האסטרטגיה של שתי המדינות וסיכמו על שיתוף פעולה רציף".

ראש הממשלה, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ יביאו מחר לאישור הממשלה הצעת החלטה להקמת צוות שיבחן את האפשרות להקים מפעל לייצור חיסוני קורונה בישראל. הצוות יקיים הליך סדור ויתייעץ עם גורמי מקצוע רלוונטיים, במטרה לגבש את הדרך המיטבית להקמת המפעל. בראש הצוות יעמוד החשב הכללי במשרד האוצר, ויהיו חברים בו נציגים ממשרד ראש הממשלה, מאגף התקציבים, מהמועצה הלאומית לכלכלה וממשרד הבריאות.

משרד הבריאות עדכן, כי החל מ-12 ביולי יתווספו אוזבקיסטן ובלרוס לרשימת המדינות המוגדרות ברמת סיכון מרבי. רשימה זו כוללת גם את ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה. על פי התקנות, אסורה יציאת אזרחים ותושבים ישראלים למדינות שבסיכון מירבי, למעט חריגים שאושרו על ידי ועדת חריגים. החוזרים ממדינות אלו – כולל מחלימים ומחוסנים – מחויבים בבידוד.

בנוסף, החל מיום שישי הקרוב (16 ביולי) יחויבו כל השבים מחו"ל – מכל המדינות, מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים – בבידוד למשך 24 שעות, או עד לקבלת תוצאת הבדיקה שבוצעה במעבר הגבול (לפי המוקדם מביניהם).

כלי תקשורת באיראן דיווחו היום, כי מתקפת סייבר גרמה לקריסת אתר משרד התחבורה. אתמול נגרמו שיבושים קשים לתנועת הרכבות ברחבי המדינה, ככל הנראה כתוצאה ממתקפת סייבר.

האסון במיאמי: מניין ההרוגים בקריסת רב הקומות בעיירה סרפסייד עלה היום ל-86, עם חילוצן של גופות נוספות מבין ההריסות. עד כה זוהו 62 גופות. 43 בני אדם מוגדרים כנעדרים.

תחזית מזג האוויר: בימים הקרובים לא יחול שינוי ניכר במידות החום, שיהיו רגילות לעונה.

תגיות:איראןלבנוןיצחק הרצוגנגיף הקורונהניסיון הברחת נשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה