חדשות בארץ

מפגש חירום: הגר"י יוסף נועד עם רבני הציונות הדתית

ברקע כוונת הממשלה החדשה לחולל שינויים מרחיקי לכת בנושאי דת ומדינה, נפגשו זקני רבני הציונות הדתית עם הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף. המשתתפים מתחו ביקורת על כוונתו של השר לשירותי דת, מתן כהנא, לפגוע במעמד הרבנות הראשית ורבני הערים

  • כ"ח תמוז התשפ"א
(קרדיט: דוברות הרבנות הראשית)(קרדיט: דוברות הרבנות הראשית)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף, נפגש היום (חמישי) בלשכתו עם זקני רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן והרב דוב ליאור. הפגישה התקיימה ברקע כוונתו של השר לשירותי דת, מתן כהנא, לפגוע במעמד הרבנות הראשית ורבני הערים. במפגש החירום השתתפו גם הרב יהודה עמיחי והרב יוסף ארציאל.

הראשון לציון העלה בפני הרבנים את חששו ממדיניותה של הממשלה החדשה בנושאי דת ומדינה. הוא הביע דאגה רבה לגורלה היהודי של המדינה, לאור השינויים מרחיקי הלכת שהממשלה החדשה מתכננת בנושאי דת. הוא ציין בדבריו את הכוונה לפתוח את אזורי הכשרות, לאפשר לכל רב עיר להקים בית דין לגיור, וכן את הצהרתו של השר כהנא על רצונו לקצוב את כהונתם של רבני הערים.

במהלך הפגישה, נמתחה על ידי הרבנים ביקורת נוקבת על פעילותו של כהנא. הם הביעו את הסכמתם לדבריו של הגר"י יוסף ואת חששם מהכוונה המסתמנת של הממשלה לפגוע במעמד הרבנות הראשית.

הרבנים חיזקו את ידיו של הרב הראשי על מלחמתו לשמירת מעמדה של הרבנות ומעמד שירותי הדת במדינת ישראל. הם הדגישו את המחויבות בשמירה על הדרך והמסורת שבה נהגה הרבנות הראשית מיסודו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל ב-100 השנים האחרונות.

נושא נוסף שעמד במרכז הדיון הינה שנת השמיטה הקרובה. הרבנים דנו עם הראשון לציון בהכנות לקראתה, והודו לו על פעולותיו הרבות בנושא.

תגיות:הרב יצחק יוסףהרב חיים דרוקמןהרב דוב ליאור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה