חדשות בארץ

בג"ץ דחה על הסף את העתירה נגד מינוי נאור יחיא לדובר בית הנשיא

העתירה נגד מינויו של יחיא לדוברו של הנשיא יצחק הרצוג, שהוגשה על ידי ארגון "קריים מיניסטר", נדחתה על הסף בהיעדר עילה או תשתית עובדתית: "סברות והשערות הינן בסיס רעוע למדי להגשת עתירה"

נאור יחיא (צילום: משה שי, פלאש 90)נאור יחיא (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

בג"ץ דחה היום (חמישי) על הסף את עתירתו של ארגון השמאל "קריים מיניסטר" נגד מינויו של יועץ התקשורת נאור יחיא לדוברו של נשיא המדינה הנכנס, יצחק הרצוג. בית המשפט הטיל על הארגון הוצאות משפט בסך 5,000 שקלים.

השופט דוד מינץ כתב בהחלטתו, כי "דין העתירה להידחות על הסף בהיעדר עילה או תשתית עובדתית. העותרת לא הציגה כל עילה מבוררת להתערבותנו או תשתית עובדתית מינימלית המבססת את הטענות הקשות שהעלתה. סברות והשערות הינן בסיס רעוע למדי להגשת עתירה לפני בית משפט זה".

יחיא שימש עד לא מכבר כדובר של מפלגת הליכוד ושל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. מאז הודעתו של הרצוג בשבוע שעבר על מינויו של יחיא לדוברו, פתח "קריים מיניסטר" – מהגופים המרכזיים שהובילו את ההפגנות נגד נתניהו – במסע נגד יחיא, ודרש מהנשיא הנכנס לבטל את המינוי. אנשי תקשורת רבים יצאו נגד הקמפיין והעניקו גיבוי ליחיא.

אתמול עתר "קריים מיניסטר" לבג"ץ בבקשה להוצאת צו על תנאי שיורה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, לעכב את מינויו של נאור לדובר בית הנשיא. בעתירתו טען הארגון כי על הנציבות לערוך בדיקה מקיפה שתבחן האם נאור עומד בקריטריונים לתפקיד עובד מדינה, וזאת לאור התנהלותו בשנתיים האחרונות כדובר ראש הממשלה ודובר הליכוד. לדבריו, יחיא היה "אחראי לחלק מהקמפיינים המסיתים והארסיים ביותר שיצאו מצדו של ראש הממשלה היוצא נתניהו ותנועת הליכוד כנגד מתנגדיו הפוליטיים, ותרם תרומה משמעותית לשיח הרעיל והאלים שהתנהל בישראל בשנתיים האחרונות".

תגיות:נאור יחיאיצחק הרצוגבג"ץבית הנשיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה