חדשות בארץ

ח"כ ארבל נגד ליברמן: "מיזוגניות ושוביניסטיות מכוערת"

חבר הכנסת משה ארבל תקף את החלטתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים: "השר היחיד בממשלה שמקיים מה שהבטיח לפני הבחירות – להעמיס את החרדים על מריצה ולזרוק אותם למזבלה"

ארבל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ארבל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן, שהודיע אתמול על ביטול סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים. "זו מיזוגניות ושוביניסטיות מכוערת, שבאה ואומרת לאישה 'בחרת להתחתן עם אדם שבחר לעשות משהו – את תשלמי על זה'", אמר בריאיון לרדיו 103FM.

"איפה ארגוני הנשים? איפה שדולת הנשים? איפה העצמאות של אישה לבחור, לעשות מה שהיא חולמת ורוצה?", תהה ארבל. הוא ציין, כי הצעד של ליברמן לא יחסוך דבר למדינה: "מה שנעשה כאן זה הסטה של תקציב סבסוד מעונות והעברתו לתקציבי רווחה. אותן משפחות, שתיפול עליהן משקולת של 5,600 שקלים בחודש על שני ילדים במעונות, יקרסו ויפלו בסוף לאגפי הרווחה ולעובדים סוציאליים, ואנחנו נשלם הרבה יותר כסף שם".

"בממשלה שקיימת על יסודות איתנים מאוד של שקר – למרות שלשקר אין רגליים – השר היחיד שמקיים ומממש את מה שהוא הבטיח זה ליברמן, שהבטיח לפני הבחירות לקחת את החרדים, להעמיס אותם על מריצה ולזרוק אותם למזבלה", סיכם ארבל.

בתוך כך, חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) פנה לשר העבודה והרווחה מאיר כהן (יש עתיד) בבקשה שלא לשנות את תנאי הזכאות לסבסוד מעונות היום כפי שדורש ליברמן. לדבריו, שינוי הקריטריונים בשלב זה יעכב את מתן הדירוג הניתן להורים ויביא עשרות אלפי ילדים לפת לחם.

אזולאי ציין כי ליברמן מתכוון להחיל את קריטריון "מיצוי כושר השתכרות" החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב: "כידוע, קבלת הדירוג נותנת את האפשרות להורים שיש להם ילד אחד ויותר לשלוח את ילדיהם למעון וכך היציאה לעבודה תהיה משתלמת. קבלת הדירוג מאוד חיונית להורים ששולחים את ילדיהם למעונות היום, ובמיוחד בשכבות הסוציו-אקונומיות הנמוכות הזכאיות לסבסוד. כל שנה המערכת נפתחת בסביבות חודשים אפריל-מאי, ועד לספטמבר רוב ההורים מקבלים דרגה".

"בשנה שעברה מערכת הגשת הבקשות נפתחה רק בחודש אוגוסט, מה שגרם להורים לשלם תקופה ארוכה שכר מלא עבור המעון. השנה לצערי הסיפור חוזר על עצמו וטרם פורסמה טבלת המחירים, מה שמנע מההורים לטפל בהמצאת והגשת המסמכים לצורך קבלת הדרגה בזמן, דבר שיוביל לעיכוב ניכר בקבלת דרגה וקושי ממשי להורים לעמוד בנטל".

"לאור פרסום העמדה של שר האוצר, התברר למפרע מדוע לא פורסמו התבחינים בזמן, על אף ששר האוצר דאז התחייב בפניי בוועדת הכספים ב-10 במאי 2021, ואף הורה לנציגי האוצר לפרסם את טבלת המחירים בתוך מספר ימים, ועל אף חוות דעת של מנהל אגף מעונות היום והיועמ"ש במשרד הרווחה שיש לפרסם את התבחינים בשנה זו ללא שינוי ועוד הדגיש שכל שינוי יביא לעיכוב פרסומם לפחות ב-90 יום, מה שאומר עיכוב בקבלת הדירוג עד לחודש מאי 2022. זוהי פגיעה והפקרת עשרות אלפי משפחות מוחלשות, וחורץ את דינם של עשרות אלפי ילדים שיגיעו לפת לחם במדינת ישראל".

בסיכום מכתבו כתב אזולאי: "לאור האמור, אני קורא לך שלא לקבל את המלצתו של שר האוצר ולהמשיך את התבחינים כפי שהיו נהוגים עד היום, כבשנים האחרונות. אציין כי הרישום למעונות היום הסתיים ב-28 בפברואר 2021, קרי לפני כחמישה חודשים. ההורים נרשמו על דעת התבחינים הידועים כאמור, וכבר שובצו במעונות היום. לא ייתכן שלאחר שהסתיים הרישום למעונות היום, יודיע שר האוצר על כללים חדשים לקבלת דרגת סבסוד".

תגיות:אברכיםאביגדור ליברמןמעונות יוםמשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה