חדשות בארץ

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד

כוחות צה"ל הרסו את ביתו של המחבל מונתצר שלבי, שביצע לפני כחודשיים את פיגוע הירי בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה הי"ד

יהודה גואטה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)יהודה גואטה הי"ד (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

(עודכן: 8:59)

כוחות צה"ל נכנסו הלילה (חמישי) לכפר תורמוס עיא שמצפון לרמאללה, והרסו את ביתו של מונתצר שלבי, המחבל שביצע לפני כחודשיים את פיגוע הירי בצומת תפוח. בפיגוע נרצח תלמיד ישיבת איתמר, יהודה גואטה הי"ד. חברו לישיבה בניה פרץ נפצע באורח קשה, ותלמיד נוסף, עמיחי חלא, נפצע באורח קל. הריסת הבית בוצעה לאחר שבג"ץ דחה את העתירה שהגישו בני משפחתו של המחבל נגד צו ההריסה.

מדובר צה"ל נמסר, כי במהלך הפעילות להריסת הבית התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

המחבל, בן 44, נמלט מזירת הפיגוע ונלכד כעבור מספר ימים. בעקבות פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, פשטו לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה בו הסתתר בכפר סילואד ועצרו אותו.

בחודש שעבר הגישה התביעה הצבאית לבית המשפט הצבאי יהודה כתב אישום נגד המחבל. הוא מואשם בעבירות של גרימת מוות בכוונה – המקבילה לעבירת הרצח בשטחי יהודה ושומרון, ניסיון לגרימת מוות בכוונה, החזקת נשק ושיבוש הליכי משפט.

(מיפוי בית המחבל, מאי 2021)

בעקבות הריסת בית המחבל, אמרו בתנועת "אם תרצו" כי מדובר ב"צעד הכרחי כחלק מחבילת ההרתעה הנדרשת לצמצום פיגועי טרור. אנו מחזקים את כוחות הביטחון שביצעו את ההריסה, וקוראים לממשלת ישראל להורות בפעם הבאה להרוס את בתי המחבלים עוד טרם יוגשו עתירות בנושא".

תגיות:הריסת בתי מחבליםצה"ליהודה גואטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה