חדשות בריאות

התחלואה ממשיכה לעלות: 521 נדבקים חדשים, 40 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות נותר יציב על 0.7%. קבינט הקורונה, שהתפזר אמש מבלי לקבל החלטות, יתכנס שוב בצהריים

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

תחלואת הקורונה ממשיכה לטפס: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 521 חולים חדשים ברחבי ישראל – מספר החולים היומי הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. 85,429 בדיקות פוענחו, ושיעור החיוביים מתוכן עמד על 0.7%.

3,274 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מהם 78 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-40, ביניהם 16 מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף נותר ללא שינוי, ועומד על 6,429.

קבינט הקורונה התכנס אתמול לדון בצעדים להתמודדות עם התפשטות התחלואה, אולם התפזר מבלי לקבל החלטות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "לאור הימשכות ההצבעות במליאת הכנסת, הדיון בוועדת השרים למאבק בנגיף הקורונה ננעל כעת. בשלב זה אין החלטות חדשות. דיון נוסף ייקבע בהקדם".

על פי דיווחים שונים, בישיבה מתחו שרים ביקורת על הצעות משרד הבריאות להטיל הגבלות מחמירות על הציבור עם ההגעה המסתמנת בימים הקרובים ל-1,000 מאומתים חדשים ביום. הם טענו כי מוקדם מדי לעשות זאת, שכן מספר החולים הקשים עדיין שומר על יציבות.

לאחר הישיבה, עקצו בליכוד את ראש הממשלה נפתלי בנט על שפיזר את הקבינט בפעם השנייה מבלי לקבל החלטות. בתגובת המפלגה צוטטו דברים שאמר ביולי שעבר, לפיהם "אם בדיעבד ההחלטות לא יהיו אופטימליות, עדיף לקבל החלטות לפעמים פחות טובות אבל מהר, לקבל ולבצע כי קצב השינוי פה מצריך החלטות".

הקבינט צפוי להתכנס שוב בשעה 12:30 לדיון המשך. על הפרק עומדות, בין היתר, ההמלצות של משרד הבריאות להגביל שוב את ההתקהלויות ולהחזיר לתוקף "תו ירוק" במתווה מצומצם שיתמקד באוכלוסיות בסיכון ובמי שאינם מחוסנים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה