חדשות בארץ

ח"כ דיכטר מסביר: מדוע הצבעתי נגד חוק האזרחות?

חבר הכנסת אבי דיכטר הסביר מדוע שינה את דעתו והצביע נגד חוק האזרחות: "הקואליציה חתמה עם תומכי הטרור הסכמים שהיו מעניקים מעמד בישראל לאלפי פלסטינים". שרת הפנים איילת שקד תקפה את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על הצבעת האופוזיציה נגד החוק: "חוסר אחריות לאומית". הליכוד: "שלא תטיף לנו מוסר"

דיכטר (צילום: פלאש 90)דיכטר (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת אבי דיכטר מהליכוד הסביר הערב (שלישי) מדוע הצביע נגד הארכת הוראת השעה של חוק האזרחות, על אף הדיווחים כי ניסה לשכנע את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לתמוך בו.

"בימים האחרונים פעלתי רבות בקרב חבריי בליכוד ובאופוזיציה כדי להסביר להם את משמעות הפלת חוק האזרחות והפגיעה הצפויה בביטחון המדינה", כתב דיכטר בפייסבוק. "לאחר שהובהר לנו שהקואליציה חתמה הסכמים עם תומכי הטרור, הסכמים אשר היו מעניקים מעמד בישראל לאלפי פלסטינים (3,000 משפחות), ולאחר שראש הממשלה בנט הודיע שההצבעה תיחשב כהצבעת אמון בממשלה – הצבעתי יחד עם חבריי לליכוד נגד הממשלה".

דיכטר, לשעבר ראש השב"כ, ציין כי "על שולחן הכנסת מונחת הצעת חוק יסוד ההגירה שתיתן פתרון אפקטיבי לניסיון הפלסטינים לממש את 'זכות השיבה' בדלת האחורית של איחוד משפחות. אם אכן פניה של הממשלה לשמירה על ביטחון המדינה, אני קורא לה, כפי שכבר פניתי שוב ושוב בימים האחרונים, לשלב כוחות בעניין זה ולקדם בימים הקרובים את הצעת חוק יסוד ההגירה, למען ביטחון המדינה ושמירת אופיה היהודי".

שרת הפנים איילת שקד תקפה הערב את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, והאשימה אותם בפגיעה באינטרסים הביטחוניים של ישראל. "הנושא של חוק איחוד משפחות זה נושא מאוד מורכב", אמרה בריאיון לחדשות 12. "בחוסר אחריות לאומית, שלא לומר בגידה בערכים שהם עצמם אמורים לייצג, הם הצביעו נגד החוק".

שקד שיבחה את מרצ ורע"מ, שלדבריה "עשו מבחינתם צעדים קשים והצביעו בעד החוק השנוי ביותר במחלוקת בציבור שלהם. בסוף מי שהפיל את החוק הוא עמיחי שיקלי שברגע האחרון הצביע נגד, בניגוד לעמדת שב"כ ובניגוד לאינטרס הלאומי והביטחוני. מבחינתי, ההצבעה שלו הייתה אכזבה גדולה מאוד".

בתגובה לדבריה של שרת הפנים, נמסר מהליכוד: "איילת שקד, שהפרה את כל הבטחותיה לציבור והקימה ממשלה מסוכנת עם מרצ ורע"מ, לא תטיף לנו מוסר. אנחנו גאים בכך שבלמנו הלילה את מכירת החיסול של בנט ושקד למנסור עבאס, כולל איזרוח אלפי פלסטינים. נביא את חוק יסוד ההגירה – החוק היחיד שימנע כניסת מסתננים פלסטינים לישראל – ונראה אם שקד תצביע בעד".

במפלגת הציונות הדתית אמרו כי "זה כבר הפך לשיטה. איילת שוב משקרת. איילת מכרה את האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל למנסור עבאס. מנענו אתמול את זכות השיבה הפלסטינית. שותפיה אומרים שהיא מכרה להם אישורי כניסה לאלפי משפחות פלסטיניות תמורת שימור הכסא ושרידותה הפוליטית. כפי שאמרנו שוב ושוב, זו ממשלה מסוכנת ויש להפילה במהירות האפשרית. לשמחתנו אנחנו כבר רואים בקיעים בקואליציה המוזרה הזאת. הם ימשיכו לעבוד בשביל הכיסא, אנחנו נמשיך לעבוד בשביל עם ישראל".

תגיות:הציונות הדתיתהליכודאיילת שקדאבי דיכטרחוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה