חדשות בארץ

גפני: לא נהיה הגוי של שבת עבור הממשלה

יו"ר יהדות התורה משה גפני וחבר הכנסת יעקב ליצמן מתחו ביקורת נוקבת על הקואליציה, על רקע קשייה בהעברת חוק האזרחות. גפני: "אין גבול לצביעות שלהם". ליצמן: "את הממשלה הרעה הזו יש לפרק ומהר ככל האפשר". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד: "השקר הפך לשיטה"

גפני וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גפני וליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, נשא היום (שני) הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעתו, בה תקף את הממשלה והבהיר כי יהדות התורה תתנגד לחוק האזרחות. "פתאום כשיש להם בעיה הם מגיעים אלינו ומבקשים שנגלה אחריות", אמר. "אנחנו לא נהיה הגוי של שבת שלהם".

"אנחנו מגלים אחריות ופועלים להפיל את הממשלה הזאת, זו האחריות שלנו לאזרחי ישראל", הוסיף גפני. "הממשלה הזאת היא נזק למדינת ישראל. אין גבול לצביעות שלהם. אין זכות קיום לממשלה הזאת".

חבר הכנסת יעקב ליצמן תקף: "איפה נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער, שהצהירו והבטיחו שיש להם זכות וטו בהצבעות בענייני דת ושהם ישמרו על הציבור החרדי? העברתם את חוק הדיינים נגד הציבור החרדי – בלי שום וטו. אתם מאפשרים לליברמן לפגוע קשות במשפחות החרדיות ולמנוע מהן מעונות יום – בלי שום וטו מצידכם. אתם ממשיכים לשקר לציבור ופוגעים בזכויות הציבור החרדי, וכעת עוד מעיזים לבקש מאיתנו להיות גלגל הצלה שלכם בחוק האזרחות. את הממשלה הרעה הזו יש לפרק ומהר ככל האפשר".

מוקדם יותר היום, נשא יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הצהרה בפתח ישיבת סיעתו, בה תקף בחריפות את הקואליציה, ובמיוחד את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד: "כשהשקר הופך לשיטה, ניתן להבטיח מול פני האומה לא להקים ממשלה עם תומכי טרור ומספר ימים לאחר מכן לעשות בדיוק את זה. ניתן להתחייב שלא להקים ממשלה עם לפיד, 'לא ברוטציה ולא במוטציה', ולאחר מספר ימים להמליך את לפיד כראש ממשלה. ניתן להצביע פעמיים במליאה, באופן פלילי, מול המצלמות, לשנות כמה וכמה גרסאות ולצחוק לכולנו בפרצוף".

"כך גם היום", המשיך סמוטריץ'. "לקראת ההצבעה המתוכננת על חוק האזרחות, איילת שקד – אם לומר זאת בעדינות – אינה אומרת אמת לציבור. האמת היא שגם אם הוראת השעה לא תאושר היום במליאה, יש בידי הגברת שקד את הסמכות למנוע כניסת ערבים שיסכנו את בטחון ישראל. סעיף 5ב לחוק האזרחות קובע מפורשות: 'מי שביקש להתאזרח ונתקיימו בו התנאים, יעניק לו שר הפנים אם ראה זאת לנכון את האזרחות הישראלית'. אני אסביר באופן פשוט: החוק נותן סמכות ושיקול דעת לשר הפנים למנוע את מתן האזרחות. אני חוזר: גם אם הצו לא יאושר היום, המצב המעשי לא ישתנה. הדבר היחיד שישתנה זה שמשרד הפנים והעומדת בראשו ייאלצו לעבוד קשה יותר ולדון בכל בקשה באופן פרטני".

לדברי סמוטריץ', "במצב אותו מבקשים בקואליציה לשמר, ימשיכו ערבים רבים לקבל אזרחות מכוח איחוד המשפחות. כבר היום חמישים אחוז מהבקשות מתקבלות. הצו אותו מבקשת הקואליציה להעביר היום חורר על ידי בג"ץ והיועצים המשפטיים, ונותן מענה חלקי ביותר".

"האופוזיציה, באופן אחראי, הציעה לקואליציה להאריך את הוראת השעה לזמן מוגדר ולהקים צוות משותף שינסה להגיע להסכמות על קידום חוק יסוד ההגירה, שהימין החדש ותקווה חדשה התחייבו לקדם בקמפיין הבחירות שלהם. גם הם יודעים שהוא טוב בהרבה. לקואליציה אין מה להפסיד מעסקה כזו עם האופוזיציה. אם נצליח להגיע להסכמות סביב חוק יסוד ההגירה זה יהיה מצוין, ואם חלילה הפוליטיקה הקטנה של הקואליציה תגבר – נחזור בסך הכל למצב של היום".

"אך למרבה הצער, הקואליציה החליטה להתעלם מהצעותינו והעדיפה לנהל משא ומתן עם חבריה תומכי הטרור מרע"מ ועם שותפיהם הפוסט ציוניים ממרצ. בזמן שהגברת שקד מטיפה בתקשורת על חוסר האחריות של האופוזיציה, היא התחייבה באופן חסר אחריות בפני מנסור עבאס לאשר בקשות הומניטריות ולעצור לחלוטין את הריסות הבנייה הלא חוקית בנגב בתמורה לתמיכה או הימנעות של רע"מ בחוק. בעוד ששקד ואלקין מנהלים משא ומתן עם תומכי הטרור בחדרים הסגורים, למכירת מעט האינטרסים שטרם נמכרו על ידם במשא ומתן הקואליציוני, בתקשורת הם עסוקים בהאשמת האופוזיציה בחוסר אחריות. השקר הפך לשיטה". 

"לעומתם, אנחנו היינו היחידים שעמדנו בפרץ כדי למנוע את החרפה שבה שבועיים לאחר הקמת ממשלת השקר וההונאה נחשף לעין כל כי ממשלה הנשענת על רע"מ היא בת ערובה של תומכי טרור והיא לא יכולה לשמור על האינטרסים הבסיסיים ביותר של המדינה היהודית. הממשלה הזאת דוהרת לתהום, מאיימת לרסק איתה את מדינת ישראל, ומבקשת מאיתנו להיות גלגל רזרבי שיאפשר להם להמשיך לדהור אל התהום. אנחנו לא ניתן לכך את ידנו. נביא בהקדם האפשרי את חוק יסוד ההגירה להצבעה בכנסת, ונבחן את האחריות הלאומית שבקואליציה חסרת האחריות הזו מטיפים לה", סיכם יו"ר הציונות הדתית את דבריו.

תגיות:נפתלי בנטיהדות התורהמשה גפנייעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה