חדשות בעולם

נס במיאמי: כך ניצלה אסתר בת ה-88 מקריסת המגדל

אסתר גורפינקל בת ה-88, תושבת הקומה החמישית במגדל המגורים שקרס על יושביו, ניצלה בנס גדול, ברגע האחרון ממש

  • כ"ה תמוז התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אסתר גורפינקל, בת ה-88, היא תושבת הקומה החמישית במגדל בסורפסייד. ביום שישי האחרון, לראשונה מאז האסון, היא פגשה את אלפרדו לופז, שכנה לבנין, שעזר לה להינצל.

"אני כל כך שמחה", אמרה גורפינקל ללופז בבכי, "מישהו שם למעלה צפה בנו", הוסיפה.

גורפינקל ישנה ביחידת דיור בקומה החמישית במגדל בסורפסייד, כשפתאום היא שמעה 'בום' אדיר, "והדירה שלי רעדה", סיפרה. לופז, דייר בקומה השישית שנמלט עם משפחתו, ראה את שכנתו הקשישה נאבקת לרדת במדרגות למקום מבטחים.

"הוא פשוט הרים אותי" שחזרה אסתר בהתרגשות ל-CNN, "באותה דקה אתה לא מדבר. אתה לא אומר כלום, רק חושב בואו נברח, בואו נברח, בואו נברח, בוא נלך".

"אני זוכר שאסתר אמרה לי שהברך שלה כואבת לה והיא רוצה להפסיק לרדת", שחזר השכן המציל לופז, "אז אמרתי לה מיד שלהפסיק זאת לא אפשרות". אז הוא פשוט הרים אותה ונשא אותה במדרגות. "אני לא יודע כמה מדרגות" הוא אמר.

ביציאה מהבנין הם נתקלו במכשול נוסף: החניון היה מוצף מים. מתוך ידיעה מוחשית שהם חייבים לברוח משם, הם לא היססו לדחוף יחד מכונית שחסמה את המעבר, ויצאו מהבניין שהחל לקרוס. בנו של אלפרדו עזר לאביו להעביר את אסתר ולצאת מהחניון. על פי הדיווח ב'דיילי מייל', אדם אחר בשם אלברט אגוארו סייע להם, ויחד הם ברחו מהמקום.

גורפינקל, לופז ומשפחתו יצאו בסופו של דבר מהמתחם למקום מבטחים. בפגישתם הנרגשת אמר לופז לגורפינקל: "אסתר, זה פשוט לא היה הזמן שלנו (למות)", ושכנתו השיבה: "אני יודעת שיש לי מזל שאני כאן עם המשפחה שלי, תודה לקל. בתקופות לא טובות אתה עוזר לכולם. מי שדופק על דלתי וזקוק לעזרה, אני נותנת להם עזרה, ואז אלוהים נתן לי את פרס חיי כי עשיתי כל כך הרבה דברים טובים".

באסון הטראגי במיאמי נקברו מאות אנשים, 35 מהם יהודים, תחת הריסות הבנין. 127 מתוכם עדיין נעדרים. 

היכן רמוז אסון מיאמי בתנ"ך?

תגיות:נסהאסון במיאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה