חדשות בארץ

מתנת השומרון: מדוע הגיש ח"כ ארבל מגש פירות לחברת הכנסת ממרצ?

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס קיבל מגש פירות מראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, כהוקרה על פעילותו לקידום הסדרת היישוב אביתר. במהלך ישיבת ועדת החוקה, הוא העביר את המגש לחברת הכנסת ממרצ, גבי לסקי

ארבל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ארבל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בגוש נתניהו ממשיכים בניסיונות לעקוץ את חברי מרצ ורע"מ על שותפותם בקואליציה, וזאת על רקע הסכמתה של ממשלת בנט להסדיר את היישוב אביתר. את העקיצה היום (ראשון) שיגר חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס), כאשר במהלך ישיבת ועדת החוקה הגיש לחברת הכנסת גבי לסקי ממרצ מגש פירות אותו קיבל מראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כהוקרה על פעילותו לקידום הסדרת היישוב.

כזכור, ביום שני שעבר, לאחר פרסום המתווה הראשוני להסדרת אביתר, שיבח ארבל בנאום בערבית את רע"מ ומרצ, המהוות את הסמן השמאלי ביותר של הקואליציה, על "השותפות האמיצה" שלהן בממשלה ועל "המאמץ" להשגת הפתרון ליישוב.

(קרדיט: ערוץ כנסת)

מתווה הפשרה להסדרת היישוב אביתר שבשומרון נחתם באופן סופי בלילה שבין רביעי לחמישי. על המסמך הרשמי, שאושר על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ, חתם מזכיר הממשלה שלום שלמה, על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הידיעה על אישור ההסכם הגיעה למליאת הכנסת במהלך הפיליבסטר הארוך של האופוזיציה. יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב במליאה: "אני מברך בעיקר את מי שמחזיקים את הממשלה – חברי מרצ ורע"מ. הם מקריבים את האידיאולוגיה שלהם בשביל להחזיק את הממשלה. אני מקווה שזה היישוב הראשון בשרשרת".

(קרדיט: ערוץ כנסת)

יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, הרעיף אף הוא מחמאות עוקצניות אותן כיוון לעבר חבר רע"מ מאזן גנאים: "יום היסטורי בתולדות הציונות, היום בו גנאים הצטרף סוף סוף לתנועה הציונית. הוא עשה את זה בענק. אני מבטיח שאביתר תהיה עיר ואם בישראל, וכל פעם שנעבור שם ניזכר במאזן גנאים ונגיד 'זה האיש, בזכותו'".

"אני מתקשה לעמוד בקצב ההישגים של מאזן וחבריו", הוסיף לוין. "אם הממשלה תחזיק בטעות עוד שבוע וחצי ותשלים ארבעה שבועות, אני מבטיח שנעשה סיכום חודשי מפואר ונדאג גם להפיץ אותו לכלל אזרחי ישראל, בכל השפות, כדי שכולם יעריכו את התרומה הזאת". 

(קרדיט: ערוץ כנסת)

תושבי אביתר פינו ביום שישי האחרון את היישוב, בהתאם למתווה לו נתנו את הסכמתם. על פי ההסכם, תכולת המבנים תפונה, והמועצה האזורית שומרון תהיה אחראית לנעול אותם עד ה-9 ביולי כשהם ריקים.

עוד סוכם, כי עם פינוי היישוב יציב צה"ל במקום כוח צבאי קבוע. מערכת הביטחון תבצע הליך של סקר קרקע ותשלימו במהירות האפשרית, כשבמקביל תוכן הצעה עקרונית לתוכנית מתאר ליישוב.

בתום ההליך, האדמות שיימצא כי ניתן להכריז עליהם כאדמות מדינה – יוכרזו, והשטח שמחוץ להכרזה יפונה. בהקדם האפשרי לאחר ההכרזה הראשונית על השטח כאדמת מדינה, תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים נלווים לה ולמשפחות של צוותה. לאחר השלמת ההליכים הקרקעיים והתכנוניים הנדרשים, ובכפוף לכל אישורי הממשלה הנדרשים, המדינה תאפשר נוכחות קבע אזרחית. אופיה של נוכחות זו ייקבע בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון וראש המועצה האזורית שומרון.

"התקבלה החלטה לא פשוטה עבור שני הצדדים", אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ. המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו, אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים".

יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף, הוסיף: "הגענו להר הטוב הזה להוסיף התיישבות יהודית, יש לנו צער גדול שבזמן שממשלת ישראל לא מטפלת בבנייה הערבית היא מוצאת את האנרגיות להרוס יישוב יהודי. על מנת למנוע הרס המקום באופן מוחלט החלטנו לקבל את המתווה, ואנו מאמינים שמתווה זה יקדם התיישבות יהודית ממלכתית על ההר ובעזרת השם יהיה פתח להתיישבות יהודית רחבה בכל מרחבי יהודה ושומרון".

תגיות:אביתרמרצמשה ארבלגבי לסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה