חדשות מדע וטכנולוגיה

בן 78 נפל ואיבד את ההכרה. שעון חכם - הציל את חייו

תושב ארה"ב בן 78 בשם מייק יגר - עלה השבוע לכותרות לאחר שניצל בנס, בזכות שעון חכם שהיה ברשותו ופונקציה שכלל לא ידע על קיומה

בעיגול: מייק יגר בעיגול: מייק יגר
אא

תושב ארה"ב בן 78 בשם מייק יגר - עלה לאחרונה לכותרות לאחר שניצל בנס, בזכות שעון חכם שהיה ברשותו. 

בראיון לערוץ חדשות מקומי, סיפר יגר מהעיירה סאמרפילד, כיצד נפל על המדרכה שמחוץ לביתו, ואיבד את ההכרה. כשהתעורר, הוא גילה דבר מה מדהים על השעון החכם שלו, שהיה באותו זמן על ידו. 

השעון החכם בעצם זיהה את הנפילה של יגר ושלח דיווח חירום לכוחות ההצלה. "כלל לא ידעתי שיש בשעון פונקציה כזו", אומר יגר בראיון ל'פוקס ניוז'. 

ההתראות שבשעון שלו לא הפסיקו להגיע, וגם רטט הופעל בפתאומיות - אך יגר לא היה מודע לכל אלו, היות והיה מעולף באותו זמן. 

מה שמעניין הוא שהשעון החכם הצליח לא רק לזהות שיגר התעלף, אלא אף להפעיל התראות ולשלוח דיווח מיידי עם פרטי הכתובת שלו - היישר לכוחות הכיבוי וההצלה. 

כשהתעורר וראה את כוחות החילוץ שהגיעו לביתו, לא הבין כיצד הם הגיעו. "פתאום ראיתי אותם, והדבר הראשון ששאלתי זה 'איך ידעתם להגיע לכאן'. מישהו מהם ענה לי: 'השעון שלך שלח לנו הודעה'", משחזר יגר. "הייתי בהלם, לא ידעתי מה לומר". 

יגר פונה לבית החולים שם עודכן כי הוא סובל משבר באף בעקבות הנפילה, אך הכל נראה לו זניח לעומת העובדה שקיבל את חייו בחזרה. "היה לנו נס בזכות השעון", הוא מסכם. 

רוב השעונים החכמים תוכנתו עם יכולת לזהות את מצבו הרפואי של העונד אותם, על ידי חיישנים שמרגישים את תנודות הגוף ואף מודדים את קצב הלב ואת חום הגוף. אם השעון מבחין בתנועה חשודה, הוא מתחיל בסדרת התראות שנשלחות לאדם העונד אותו, ואם הוא לא מגיב תוך 60 שניות - התראה דחופה נשלחת לכוחות ההצלה. 

תכונה חדישה נוספת שנוספה לחלק מן השעונים בגרסאות החדשות יותר היא כזו שמאפשרת להוסיף את אנשי הקשר הנבחרים שאליהן תישלח התראה, בנוסף לזו שתישלח לכוחות ההצלה, באם האדם שעונד את השעון אינו יכול ללכת בגפו לבית החולים. 

תגיות:חייםהצלהשעון חכם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה