ונשמרתם

מפחיד: זה המשחק שסיכן באופן מוחשי את חייו של התינוק

תינוק בן שנה הגיע לבית החולים, ובצילום חזה שנערך לו נדהמו הרופאים לגלות 19(!) חרוזי מגנט. הורים, הוציאו את המשחק המסוכן הזה מביתכם

  • כ"א תמוז התשפ"א
19 מגנטים בבטנו של התינוק (צילום: הדסה)19 מגנטים בבטנו של התינוק (צילום: הדסה)
אא

תינוק בן שנה הובהל לבית החולים הדסה הר הצופים, בשל מחלת חום קצרה וצמרמורות. הרופא בחדר המיון הפנה את התינוק לצילום חזה, במהלכו התגלו 19 חרוזי מגנט עגולים אותם בלע התינוק.

ד"ר זאב דוידוביץ, רופא גסטרו ילדים בבית החולים, שלף במהלך ניתוח רגיש וייחודי 12 מהמגנטים, בעזרת רשת מיוחדת.

מבית החולים נמסר: "התינוק סבל מחום גבוה והרופא העירני שלנו ביקש לבצע צילום חזה, כדי לבדוק את הריאות. אז בעצם התגלו עצמים זרים בבטן בצורת כדורים – מצב מסוכן ביותר, שעלול ליצור חסימה או ניקוב (פרפורציה) של המעי ולהוביל לסכנת חיים".

"מיד ביצענו אנדוסקופיה דחופה, בה ראינו מספר רב של מגנטים בתחילת התריסריון, ואחד נוסף שתקוע בדופן, עם חשד לעוד אחרים. במשך כשעה עבדנו על הוצאתם בהליך אנדוסקופי, בהרדמה מלאה, באמצעות רשת מיוחדת, שמוכנסת דרך הושט ונסגרת סביב המגנטים. לאחר מכן ביצענו צילום בטן בו נוכחנו לדעת כי קיימים, עדיין, מגנטים נוספים. ביצענו אנדוסקופיה נוספת, נכנסתי בכל העומק עם המצלמה, כמעט עד אמצע המעיים, אך המגנטים היו ממוקמים באופן כמעט נסתר. במהלך הלילה ערכנו מעקב וצילום נוסף, דאגנו לתינוק מאוד. ראינו ששבעת המגנטים הנותרים שנצפו לא זזו, לכן הבנו שהם תקועים, והוחלט להעביר את התינוק להמשך טיפול עם עמיתנו בהדסה עין כרם".

מנהל המחלקה לכירורגית ילדים בהדסה עין כרם, ד"ר עמוס פרומן, שניתח את התינוק ביחד עם דר' ליסנדרו לוקס, מסביר: "התינוק הגיע אלינו לאחר שכבר הוצאו מגופו 12 מגנטים בהליך מאוד רגיש, ובצילום רואים 7 מגנטים נוספים, שעדיין מצויים בגופו. צוות גסטרו ילדים - דר' מרדכי סליי ודר' זאב דוידוביץ התארגנו במהירות וביצעו שוב אנדוסקופיה תוך כדי שיקוף, ורק לאחר מאמצים רבים ראינו שהמגנטים תקועים בדופן התריסריון".

ד"ר פרומן מסביר כי גילוי המגנטים הציל באופן ממשי את חייו של התינוק: "חשוב להדגיש שאם לא היה מתבצע צילום החזה בהדסה הר הצופים ולא היו מתגלים המגנטים, הרי שהמצב בעתיד היה עלול להיות פשוט בבחינת אסון: חשיפה למכשיר מגנטי בעתיד, כמו למשל בדיקה תמימה במכשיר MRI, עלולה הייתה להביא למותו".

ד"ר זאב דוידוביץ' קורא להורים להימנע מלהחזיק את המשחק המסוכן בבית: "מדינות רבות אסרו על מכירת מגנטים קטנים וחזקים אלה בגלל הפגיעה שעלולה להיגרם לילדים במקרה של בליעה. אני מתריע כי אסור להחזיק אותם בשום בית עם ילדים קטנים".

הורי התינוק מסרו: "ראינו ששיחק לפני מספר שבועות עם המגנטים ולאחר מכן הם נעלמו, אך לא העלינו בדעתנו שהוא בלע אותם. לפני כשבוע, בשעה 3 לפנות בוקר עלה לו חום גבוה, שלא ירד. לקחנו אותו לבית החולים שם עשו צילום חזה וגילו את המגנטים. היינו המומים גם ממציאת המגנטים בבטן, וגם מהכמות של המגנטים שבלע.

"אנחנו מודים לצוות בית החולים, שפעל בצורה הטובה והמקצועית ביותר, בדק שוב ושוב, ועשה כל שביכולתו בשביל שכל המגנטים יוצאו מגופו, בלי לפגוע באיבריו", הוסיפו ההורים.

הרב זמיר כהן - אל תהרוס את הבריאות שלך:

תגיות:ונשמרתםתינוקזהירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה