חדשות בריאות

307 נדבקים חדשים, עלייה קלה במספר החולים הקשים

ב-256 יישובים ברחבי הארץ אותר לפחות מאומת פעיל אחד לקורונה. בשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה קלה נוספת ל-0.6%. 29 חולים מאושפזים במצב קשה, מתוכם 17 מחוברים למכונות הנשמה

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי), כי אתמול אובחנו 307 נדבקים חדשים בקורונה. זו הפעם הראשונה מאז חודש אפריל, שמספר המאומתים היומי חוצה את רף ה-300. בשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה קלה נוספת – 0.6% חיוביים מתוך 59,113 בדיקות שפוענחו.

מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עומד הבוקר על 1,990, מתוכם 54 מאושפזים בבתי חולים. במספר החולים הקשים נרשמה עלייה קלה – ל-29, ביניהם 17 חולים מונשמים. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה נותר ללא שינוי, ועומד על 6,429.

עוד עולה מהנתונים, כי התחלואה ממשיכה להתפשט ברחבי הארץ, כשב-256 יישובים אותר לפחות מאומת פעיל אחד לקורונה. רשימת היישובים האדומים על פי מודל הרמזור כוללת את כפר סבא, בנימינה-גבעת עדה, כוכב יאיר וצופים. פרדס חנה-כרכור הצטרפה לרשימת היישובים הכתומים, בה נמצאות גם מודיעין-מכבים-רעות, הרצליה ורמלה. ברשימת היישובים הצהובים נמצאים רובעים 2 מערב ו-2 מזרח בתל אביב, רמת השרון, אשדות יעקב (מאוחד) ואביאל.

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, ציינו כי העלייה החדה בתחלואה בימים האחרונים ופיזורה הגאוגרפי הנרחב יחסית מעידים על הדבקה משמעותית בקהילה, לצד הדבקות שמקורן בחוזרים מחו"ל. אנשי המרכז הדגישו, כי יש להמשיך בפעולות למניעת חדירת וריאנט דלתא ההודי מחו"ל ולעיכוב המשך התפשטותו בארץ; להקפיד על עטיית המסכות בחללים הסגורים; ולהאיץ את השלמת ההתחסנות בארץ – הן בקרב הזכאים להתחסנות שטרם חוסנו, והן בקרב מחוסנים שחוסנו עד כה במנה אחת בלבד.

ועדת החוקה של הכנסת אישרה אתמול את התקנות להטלת קנס בסך 5,000 שקלים על מי שיוצא מישראל למדינות המוגדרות ברמת סיכון מרבית שהנסיעה אליהן נאסרה. נכון לעכשיו, ברשימה זו כלולות ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, ארגנטינה ורוסיה. התקנות, שהותקנו לראשונה בחודש מאי, תוקנו כך שכעת הן קובעות עבירה פלילית ומינהלית על מי שיוצא מישראל למדינות שבסיכון גבוה מבלי שקיבל לכך היתר מוועדת החריגים. במידה ומדובר בעבירה חוזרת – יוטל על העבריין כפל קנס. תוקפן של התקנות הוארך עד ל-11 ביולי.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה