חדשות בעולם

האסון במיאמי: ממשיכים במאמצי החילוץ, מקווים למצוא ניצולים

משלחת פיקוד העורף ומשרד החוץ למיאמי ממשיכה לסייע במאמצים למצוא ניצולים בזירת קריסת רב הקומות ופועלת לסייע למשפחות הנעדרים. המחלצים נעזרים במודל תלת-מימדי שנבנה על ידי יחידה 9900, ומאמינים כי ניתן עדיין לאתר ניצולים בין ההריסות

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

פעילות המשלחת למיאמי (צילום: דובר צה"ל) 

המשלחת המיוחדת של פיקוד העורף ומשרד החוץ למיאמי, הפועלת בזירת קריסת רב הקומות בעיירה סרפסייד, זכתה ביממה האחרונה לתגבור נוסף של אנשי סיוע מישראל, ביניהם מהנדסים, מחלצים ואנשי אוכלוסייה. המשלחת פועלת בשני מאמצים עיקריים – המאמץ למצוא ניצולים תחת ההריסות, ומאמץ הסיוע למשפחות הנעדרים. הערב (רביעי) אותרו ארבע גופות נוספות בין ההריסות. בכך עלה מניין ההרוגים באסון ל-16. 145 בני אדם מוגדרים עדיין כנעדרים.

אלוף-משנה אלעד אדרי, סגן מפקד המשלחת, סיפר על עבודת המשלחת והקשיים בפניהם היא עומדת: "הבניין קרס בצורה מאוד ייחודית לתוך עצמו. בדרך כלל ברעידת אדמה הוא קורס לצדדים. צורת הקריסה גרמה לכך שבמקום 12 קומות, אנחנו עובדים עם שכבות – עשרות קומות אחת על גבי השנייה. יש כאן גם חלק של הבניין שלא קרס, ועלול להוות סכנה, בנוסף להרבה שריפות".

כדי לייעל את תהליך החילוץ, צוות של יחידה 9900 בנה מודל תלת-מימדי הממפה את הבניין שקרס תוך שימוש ביכולות טכנולוגיות מתקדמות. ה'מפה' של זירת האסון נבנתה באמצעות תחקור של משפחות הנעדרים, שבוצע על ידי חלק מחברי המשלחת. כך הורכבה תמונה מדויקת של כל דירה בבניין, איפה נמצא כל חדר, הרגלי השינה של בני המשפחה, וכן מאפיינים ייחודיים שיכולים לסייע באיתורם. ענף "אגמים" של פיקוד העורף הוסיף לכך מידע שנאסף ברשתות החברתיות, בתקשורת ובמקורות נוספים.

המודל התלת-מימדי (דובר צה"ל)

סגן נ', מפקד צוות ביחידה 9900, סיפר: "בשגרה אני מפקד על צוות מיוחד שבונה מודלים תלת-מימדיים לצורך ביצוע פעילויות מבצעיות של צה"ל. בימים האחרונים ניתחנו את הבניין שקרס ובנינו מודל שלו, שיאפשר לאנשי פיקוד העורף ולשאר המחלצים להתמצא בין ההריסות בצורה מהירה ואפקטיבית יותר. אנחנו מודים על הזכות וגאים לקחת חלק במאמץ הומניטרי חשוב כל כך".

למרות הזמן הרב שחלף מרגע קריסת הבניין, הדגיש אלוף-משנה אדרי כי במשלחת מתייחסים לנעדרים כאל חיים ומאמינים שניתן לחלץ אנשים מבין ההריסות. מפקד פיקוד העורף, אלוף פיקוד גורדין, צפוי להגיע במהלך היום לזירה, ובתום הערכת מצב יוחלט האם המשלחת – שתוכננה להישאר עד יום ראשון – תאריך את שהותה במקום.

תגיות:פיקוד העורףצה"להאסון במיאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה