חדשות בארץ

תושבי אביתר קיבלו את מתווה ההסדרה החדש

לאחר קשיים משפטיים שהתגלעו במתווה הקודם עליו הוסכם, החליטו תושבי אביתר לקבל את המתווה החדש לפיו הישיבה במקום תוקם רק בעוד מספר חודשים לאחר בירור מעמד הקרקע. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "היישוב אביתר הוא התשובה הציונית הנכונה לפיגועי הטרור"

היישוב אביתר (צילום: Hillel Maeir/Flash90)היישוב אביתר (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

(עודכן: 9:03)

תושבי אביתר שבשומרון קיבלו הלילה (רביעי) את מתווה הפשרה החדש להסדרת היישוב, לפיו המשפחות המתגוררות בו יעזבו את בתיהן עד סוף השבוע אולם הבתים לא ייהרסו. פלוגת חיילים תאייש את המקום עד לסיום סקר הקרקע על ידי המנהל האזרחי, שצפוי להימשך כחצי שנה. לאחר שייקבע כי מדובר באדמות מדינה, תוקם במקום ישיבת הסדר ומאוחר יותר התיישבות על פי חוק.

כזכור, בתחילת השבוע קיבלו התושבים את הפשרה הקודמת שהושגה עם הממשלה, לפיו הישיבה הייתה אמורה לקום בא' באלול. מתווה זה נתקל בקשיים משפטיים, שכן לא ניתן להקים את הישיבה לפני בירור המעמד של הקרקע. על פי המתווה הסופי, הישיבה תוקם רק בעוד מספר חודשים, בסיום הבדיקה המשפטית.

"המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו", אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, "אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים. הבתים יישארו, הצבא עולה באופן מיידי, ובעוד מספר חודשים לאחר השלמת הליכי הסקר וההכרזה על אדמות המדינה תקום כאן ישיבה לתפארת ובהמשך התיישבות מסודרת בהתאם לחוק ולתפארת מדינת ישראל".

"היישוב אביתר הוא התשובה הציונית הנכונה לפיגועי הטרור, בהם נרצחו יהודה גואטה ואביתר בורובסקי הי"ד", הוסיף דגן. "היישוב אביתר יקום. יהיו בו גני משחקים וקהילה מפוארת".

יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף, אמר: "הגענו להר הטוב הזה להוסיף התיישבות יהודית. יש לנו צער גדול, שבזמן שממשלת ישראל לא מטפלת בבנייה הערבית היא מוצאת את האנרגיות להרוס יישוב יהודי. על מנת למנוע את הרס המקום באופן מוחלט, החלטנו לקבל את המתווה. אנו מאמינים שמתווה זה יקדם התיישבות יהודית ממלכתית על ההר, ובעזרת השם יהיה פתח להתיישבות יהודית רחבה בכל מרחבי יהודה ושומרון".

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) בירכה על השגת ההסכם עם תושבי אביתר: "אני מודה לשר הביטחון בני גנץ על הירתמותו למציאת פתרון; לראש הממשלה נפתלי בנט על התגייסותו המלאה; ליוסי דגן, לרב לבנון ולדניאלה וייס על מנהיגות יוצאת דופן ועבודה ללא לאות למען ארץ ישראל. ואחרונים חביבים, חלוצי אביתר שבמסירות נפש מפגינים ציונות מהי. אל תראו ואל תחתו. מי יתן ותזכו להמשיך ליטול חלק בפיתוחה ושגשוגה של ארץ ישראל. לו יהי חלקי עמכם".

מנגד, יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, קרא לתושבי אביתר לשקול שוב האם לעזוב את בתיהם תמורת ההבטחות שקיבלו מבנט ושקד: "אני חושש שהממשלה תחליט בסופו של דבר לפנות את היישוב אביתר ותטען בעוד חצי שנה 'הבטחנו לא לפנות, אבל לא הבטחנו לקיים את ההסדר'", אמר בריאיון לכאן ב'. "זה אותם בנט ושקד שהבטיחו כל מיני הבטחות ולא קיימו. מי אמר שלא יעבדו על אנשי אביתר?".

בהתייחסו לגופה של הפשרה שהושגה, אמר בן גביר: "דינם של תושבי אביתר כדינם של תושבי הפזורה בנגב. בנגב יש אלפי בתים, חלקם על אדמה פרטית, ולא ראיתי שזה כל כך מפריע לממשלת ישראל לקדם הסדר. אם מכשירים אלפי בתים לא חוקיים בנגב, על אחת כמה וכמה באביתר. חייבים להפנים כי היהודים אינם סוג ב' שרק אותם תמיד מפנים".

תגיות:אביתריוסי דגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה