חדשות יהדות

הציל ילדים יהודים לאחר השואה - סיון רהב מאיר על הרב ד"ר יצחק הרצוג זצ"ל

היום חל יום פטירתו של הרב ד"ר יצחק הרצוג ז"ל, הרב הראשי לישראל, שנפטר לפני 62 שנה. סיון רהב מאיר פרסמה פוסט מיוחד לזכרו עם סיפור נפלא על זהות יהודית. קראו

  • י"ט תמוז התשפ"א
הרב ד"ר יצחק הרצוג זצ"להרב ד"ר יצחק הרצוג זצ"ל
אא

היום לפני 62 שנים נפטר הרב ד"ר יצחק הרצוג, הרב הראשי לישראל, שפעל בתקופה דרמטית בתולדותינו. הוא הציל למעלה מ-500 ילדים אחרי השואה, והחזיר אותם אל עמם. בספרו האחרון, מספר הסופר הרב חיים סבתו את אחד הסיפורים המיוחדים שנקשרו בדמותו. סיפור שמלמד על חינוך וזהות, מגיל אפס:

"אחרי השואה נודע שיותר מ-3,000 ילדים יהודים מסתתרים במנזרים, ואינם יודעים כלל שהם יהודים. חומה של שתיקה מקיפה את המנזרים. הרב הרצוג הגיע אל האפיפיור, לוותיקן. 'כל ילד כזה הוא לנו אלף ילדים', התחנן הרב בדמעות. הרב הרצוג הלך בעצמו ממנזר למנזר. 'אין כאן ילדים יהודים!', אמרה לו ראש המנזר בפסקנות ובפנים חמורות. הרב ביקש לראות בעיניו. אחות מן המנזר הוציאה לו שורות שורות של ילדים וילדות בסינרים אפורים של בית ספר. הרב דיבר על ליבם. 'מי כאן יהודי?', שאל. הילדים עמדו בלי זיע, שום סימן לא ניכר על פניהם. שקט מוחלט, דממה. מלווי הרב נמלאו אכזבה, מכינים עצמם כבר להמשיך למנזר הבא ברשימתם. מה יהיה?

ואז, רגע לפני שיצאו, הרב הרצוג הסתובב לפתע כלפי הילדים, וקרא בקול גדול בכל כוחו: 'שְׁמַע יִשְׂרָאֵל, ה' אֱלוֹקֵינוּ, ה' אֶחָד'. כף ידם הימנית של שבעה ילדים קטנים התרוממה מעצמה לכסות את העיניים. 'אלה יהודים!', קרא הרב הרצוג בהתרגשות. 'כך לימדו אותם אימותיהם כשהרדימו אותם בעריסותיהם בימים שלפני החושך'".

תגיות:יהדותהרב יצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה