חדשות מדע וטכנולוגיה

פיתוח מפתיע: מסכה חדשנית מזהה את נגיף הקורונה

מסכה חדשנית מכילה חיישנים זעירים שמאבחנים האם חלקיקי נגיף הקורונה נמצאים בתוך שטח המסכה

  • י"ט תמוז התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מסכה שתזהה את נגיף הקורונה? חוקרים באוניברסיטת MIT והרווארד הודיעו כי פיתחו מסכה חדשנית שתוכל לזהות את נגיף הקורונה ולאבחן מקרי הידבקות תוך כ-90 דקות. הבדיקה נעשית באמצעות חיישנים זעירים שמוטמעים במסכה וקולטים את אדי הנשימה של המשתמש.

הבדיקה נערכת כאשר המשתמש העוטה את המסכה לוחץ על כפתור המוטמע בו. הלחיצה על הכפתור משחררת מאגר מים המועברים על פני החיישנים, ובאמצעות תגובות כימיות חיישנים יוכלו לאבחן האם חלקיקי נגיף הקורונה נמצאים בתוך שטח המסכה. התוצאות מוצגות בחלקה הפנימי של המסכה, על מנת לשמור על פרטיות הבדיקות.

מוביל המחקר באוניברסיטת הרווארד, ד"ר פיטר נויין, מסביר כיצד פועלת המסכה: "הצלחנו להקטין מעבדה ביולוגית שלמה לתוך מערך זעיר של חיישנים שיכולים להיות מוטמעים בתוך מסכת פנים רגילה. התהליך הכימי משלב את רמת הדיוק הגבוהה של בדיקות ה-PCR לקורונה עם המהירות והעלות הנמוכה של בדיקות הנוגדנים". עוד הוסיף נויין וציין כי מדובר בשיטת הבדיקה הראשונה שמאפשרת להציג תוצאה מדויקת בטמפרטורה רגילה של חדר ממוצע.

בשלב זה בוחנים החוקרים האם ניתן להעתיק את ההצלחה במסכות גם לבגדים אחרים כגון חולצות או חלוקי מעבדה. באופן זה יוכלו לספק בגדים לצוותי הרפואה העובדים במחלקות קורונה, אשר יאפשרו להם לזהות האם נדבקו בנגיף לפני יציאתם מבית החולים. עוד בוחנים החוקרים האם ניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיית החיישנים כדי לזהות נגיפים ויראליים אחרים, כגון שפעת ונגיף האבולה.

תגיות:חדשות מדעמגפת הקורונהמסכהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה