חדשות יהדות

קורע לב: ילדה יהודיה מתפללת בין הריסות הבנין במיאמי

ראש עיריית סרפסייד סיפר כי ראה ילדה יהודיה, שאחד מהוריה קבור תחת הריסות הבנין, יושבת ומתפללת

  • י"ט תמוז התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ראש עיריית סרפסייד, צ'ארלס בארקט, סיפר לעיתונאים כי כאשר הגיע להריסות הבניין במיאמי, פגש ילדה "בת 11 או 12", כלשונו, שישבה לבדה על כסא והתפללה לחילוצו של אחד מהוריה, שקבור מתחת המפולת הנוראה.

"אחד מהוריה של הילדה היה בבניין בזמן הקריסה, וההורה השני מתגורר במרחק מספר בניינים, והיא הלכה וחזרה. כאשר עברתי לידה היא ישבה לבדה על הכסא, בלי אף אחד סביבה. כרעתי ברך ושאלתי אותה: 'מה את עושה? את בסדר?' היא אמרה 'כן'. היא הקריאה לעצמה תפילה יהודית, וישבה במקום שבו ככל הנראה נמצא אחד מהוריה", מספר ראש העיר בכאב.

''זה באמת ליווה אותי עד הבית. היא לא בכתה. היא פשוט הייתה אבודה. היא לא ידעה מה לעשות, מה לומר, עם מי לדבר", הוסיף, ואמר כי הוא מקווה לפגוש את הילדה היהודייה שוב בעתיד. עוד ציין כי עוצמתה של הקהילה המקומית עומדת מאחוריה ותתמוך בה.

"חיפשתי אותה שוב הבוקר ולא מצאתי אותה. אבל אני אמצא אותה ואומר לה שכולנו כאן בשבילה. אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לחלץ את ההורה שלה. זה נורא, זה מטריד וכואב, אבל זו רק דוגמה זעירה להשפעה שהייתה לקריסה הזו על הקהילה שלנו", הוסיף ראש העיר.

11 גופות של הרוגים באסון זוהו, ומעל 150 עדיין נעדרים. צוותי הצלה רבים, לרבות משלחות מישראל, נמצאים באזור האסון ועובדים מסביב לשעון בניסיון למצוא לכודים שעדיין בחיים או לחלץ גופות הרוגים שעדיין לא הוצאו.

קול דמי אחינו זועקים אלינו מבין הריסות המגדל. אנא, הרבו בתפילה למציאתם המהירה, להבאתם לקבר ישראל, ולנחמת המשפחות הכואבות וההמומות.

בבניין שקרס בפלורידה יש נעדרים יהודים רבים. כל כך הרבה קריסות חווינו בקיץ האחרון. לאיתיאל גולדוויכט, שמכיר את אחת הנעדרות באסון, יש מה לומר לנו:

תגיות:תפילההאסון במיאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה