חדשות בארץ

ביידן לריבלין: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי"

במהלך פגישתו בבית הלבן עם הנשיא ראובן ריבלין, חזר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על תמיכתו בפתרון שתי המדינות. לדברי גורם מדיני ישראלי, ריבלין התרשם כי הממשל אינו מתכוון להגביל את זכותה של ישראל לפעול באופן צבאי כדי להגן על עצמה

ביידן וריבלין בבית הלבן (צילום: חיים צח, לע"מ)ביידן וריבלין בבית הלבן (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע הלילה (בין שני לשלישי) לבית הלבן ונפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הפגישה, שהתארכה מעבר למתוכנן ונמשכה כשעה וחצי, עסקה בהרחבה בסוגיית הגרעין האיראני. בהצהרה משותפת לתקשורת בתחילתה, הצהיר ביידן כי הוא מחויב באופן מלא לביטחונה של ישראל: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי".

לדברי גורם מדיני ישראלי, בפגישה עלו חילוקי הדעות בין ישראל וארצות הברית בנוגע למאמצים האמריקניים להגיע להסכמות עם איראן על חזרה להסכם הגרעין. ריבלין הביע את החשש בישראל מפני התקרבות של מדינות ערביות לאיראן, וזאת על רקע התחושה שארצות הברית נסוגה ממחויבויותיה באזור. הוא הבהיר, כי להצהרות האמריקניות בדבר הרצון להגיע להסכם "ארוך יותר ונוקשה יותר" עם איראן צריכה להתלוות הבנה מה משמעותן בפועל. הגורם הישראלי הוסיף, כי ריבלין קיבל את הרושם שהממשל מבין שלישראל הזכות המלאה לפעול באופן צבאי כדי להגן על עצמה ואינו מתכוון להגביל אותה.

בהודעת הבית הלבן לאחר הפגישה, צוין כי "המנהיגים דנו באתגרים האזוריים הרבים, כולל האיום שמציבה איראן. הם גם דנו בהזדמנויות לקדם את השלום והיציבות במזרח התיכון ומעבר אליו. בהקשר זה, הביע הנשיא היידן את תמיכתו העזה בנרמול היחסים בין ישראל ומדינות אחרות בעולם הערבי והמוסלמי".

באשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני, נמסר מהבית הלבן כי ביידן הדגיש את החשיבות בכך שישראל תנקוט בצעדים כדי להבטיח יציבות ורגיעה ולאפשר הזדמנויות כלכליות נרחבות יותר לפלסטינים: "הנשיא חזר על עמדתו, כי פתרון שתי המדינות באמצעות משא ומתן נותרה הדרך הטובה ביותר להשגת שלום בר-קיימא". גורמים בישראל ציינו, כי ריבלין מצדו הביע את הערכתו שפתרון זה אינו עומד עוד על הפרק בשל חוסר האמון בין הצדדים. הוא הציג בפני ביידן נתונים, המצביעים על עליית התמיכה בחמאס ביהודה ושומרון.

במהלך השיחה הזמין ביידן את ראש הממשלה נפתלי בנט להיפגש עמו בקרוב בבית הלבן. גורמים מדיניים מעריכים, כי הפגישה תתקיים בשבועות הקרובים.

תגיות:איראןראובן ריבליןג'ו ביידןהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה