סיפורי אמונה

האם לעשות ניתוח כדי להאריך חיי חולה סופני? זוהי תשובתו של הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל

"תגובתו לא תמוש מזיכרוני כל ימי: רבי משה פרץ בבכי. הוא בכה בכי תמרורים בדמעות אמיתיות ומרות, וקול יפחותיו הדהד בחלל החדר. בכיו נמשך כ-20 דקות תמימות"

  • י"ט תמוז התשפ"א
(בעיגול: הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל)(בעיגול: הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל)
אא

הרב ישראל זיכרמן, רבה של שכונת ברכפלד במודיעין עילית, כיהן בעבר כרב המרכז הרפואי 'מעייני הישועה'. בתקופה זו הכיר רופא שגדל בארה"ב במשפחה מתבוללת לחלוטין, ובסביבה מנותקת מתורה ומצוות. הרופא, שחזר בתשובה ועלה לארץ לעבוד ב'מעייני הישועה', גולל בפני הרב זיכרמן כיצד התעוררה בליבו הנקודה היהודית, אשר הובילה אותו לשוב לצור מחצבתו.

"לפני 18 שנים טיפלתי בחולה סופני. מערכות גופו קרסו בזו אחר זו, ונראה היה כי ימיו ספורים", מספר הרופא בעל התשובה לרב זיכרמן את הסיפור הבא, המופיע בספר 'מילה אחת – אמן'. "לאחר שקיימתי התייעצויות עם מספר מומחים, נועדתי עם החולה ובני משפחתו, והצגתי את האפשרות לבצע ניתוח, העשוי להאריך את חייו בששה חודשים בלבד. עם זאת, הדגשתי לבני המשפחה כי מדובר בניתוח מסובך, הכרוך בסבל רב ובעלות גבוהה.

"מדובר בהחלטה מייסרת, וגם לי היה מאוד לא קל לומר אותה לחולה בעצמו. 'החלטה כזאת לא אוכל לקבל בעצמי', השיב לי החולה בפנים חיוורות. 'רק גדול הדור מרן רבי משה פיינשטיין יוכל להכריע כאן'.

"הצעתי לחולה שאבוא עימו לביתו של הרב, ואשטח בעצמי את המקרה הרפואי המורכב על כל פרטיו", ממשיך הרופא. "אכן הצטרפתי אליו. לראשונה בחיי, הייתה לי ההזדמנות להתייעץ עם גדול בתורה. הצגתי בפני רבי משה פיינשטיין את המקרה, ופרסתי ביראת כבוד את מכלול הנתונים, מבלי לפסוח על אף פרט".

"תגובתו לא תמוש מזיכרוני כל ימי: רבי משה פרץ בבכי. הוא בכה בכי תמרורים בדמעות אמיתיות ומרות, וקול יפחותיו הדהד בחלל החדר. בכיו נמשך כ-20 דקות תמימות.

"רופאים מומחים נאלצים לרכוש במהלך שנות עבודתם ניתוק רגשי מחייו של החולה. כרופא, נאלמתי דום אל מול תגובתו. ענק תורה זה, המקבל בחדרו עשרות אם לא מאות אנשים מדי יום ביומו, ומתוודע לאינספור בעיות אישיות וציבוריות, מצטער כל כך בצערו של החולה שלי, שלא נמנה על קרובי משפחתו או באי ביתו, אלא היה תלמידו לפני עשרות שנים...", מדגיש הרופא בהתפעלות.

"לאחר שנרגע רבי משה מבכיו, ביקש שהות של יום נוסף בטרם יוכל להכריע בסוגיה מורכבת זו. כאשר שבנו למחרת, קידם ר׳ משה את פנינו בחום, ואמר לתלמידו לשעבר בביטחון ובמתינות הדעת: 'אפשר לגשת לניתוח. אנחנו נתפלל כולנו עבורך, ונעתיר למרומים שיוסיפו לך שנים רבות של בריאות טובה׳.

"רבי משה נפנה אליי ואמר: 'במהלך אותם 6 חודשים, יזכה ידידנו לענות 'אמן' על מספר רב של ברכות. מכל 'אמן' יווצר מלאך מליץ יושר שימליץ עליו טוב בבית דין של מעלה, וכך יזכה לחיים ארוכים", מספר הרופא, ומסיים: "המפגש עם גדול הדור, כמו גם תשובתו לשאלתי, הרעידו נימים חבויים בנפשי. רבי משה פיינשטיין העריך היטב את מנות הסבל והייסורים העתידים ליפול בחלקו של החולה הסופני, ובכל זאת סבר שהכל כדאי רק כדי שתלמידו יוכל לחיות עוד זמן מה, ולבטא מילים ספורות ביותר! יתר על כן, ר׳ משה האמין בעוצמה הרבה הטמונה במילים אלה, ובכוחן לשנות את המהלך הטבעי בעולם. באותם רגעים, חדרה ללבי ההכרה כי בתורת ישראל ישנו ממד עמוק ובעל משמעות".

"החולה אכן הכזיב את תחזיותיהם השחורות של הרופאים, וזכה בשנות חיים נוספות", מסיים הרופא את הסיפור, שגרם לו לשנות את אורח חייו מן הקצה אל הקצה. 

מדוע אנשים לא מוצאים את האושר? מבלים, נהנים ומתאכזבים? הרב זמיר כהן בהרצאה נפלאה:

 

תגיות:סיפורי צדיקיםרבי משה פיינשטיין זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה