חדשות בארץ

הכנסת אישרה את הקמת ועדת החוקה, במפלגות החרדיות תקפו

מליאת הכנסת אישרה את הקמתה של ועדת החוקה. חברי כנסת רבים מהסיעות החרדיות תקפו את העובדה שיו"ר הוועדה המיועד הוא גלעד קריב ממפלגת העבודה, המשתייך לתנועה הרפורמית

אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי (וידיאו: ערוץ כנסת)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הקמתה של ועדת החוקה ברוב של 60 תומכים מול 52 מתנגדים ונמנע אחד. במהלך הדיון תקפו חברי כנסת רבים מהסיעות החרדיות את העובדה שיו"ר הוועדה המיועד הוא גלעד קריב ממפלגת העבודה, המשתייך לתנועה הרפורמית.

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר: "ההתבוללות הנוראה של היהודים ברחבי העולם היא המכה הגדולה ביותר ליהדות בכל העולם. לצערנו הרב, אנחנו רואים בצורה מוכחת ביותר, שאיפה שיש  קהילות מסורתיות אורתודוקסיות שממשיכות לשמור, מי פחות ומי יותר, על המסורת ועל השולחן ערוך – שם ההתבוללות היא כמעט אפסית או קטנה ביותר. בקהילות המתחדשות, שהביאו יהדות חדשה – שם ההתבוללות היא למעלה מ-80 אחוז, לצערנו הרב".

"המאבק העיקש של הרפורמים לקבל הכרה כזרם מוכר ביהדות עד עתה לא צלח. הוועדה הולכת למנות ליו"ר חבר כנסת שמתפאר ומתהדר בתואר של 'רב' רפורמי, בוועדה שעיקר החקיקה בנושאים הרגישים של דת ומדינה תנוהל על ידו – המשמעות היא, שמי שמצביע בעד הוועדה הזאת מכריז 'לא אכפת לנו מההתבוללות של העם היהודי'".

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר: "אני מעדיף מנסור עבאס מוסלמי פלסטיני שנאמן לעמו ולמולדתו, מאשר ששמים בראש ועדת החוקה של מדינת ישראל אויב התורה שנלחם כבר 25 שנה בבג"צים נגד לומדי התורה, נגד תקציבים, נגד הזכויות הבסיסיות של הציבור החרדי. הוא גרם כמעט למלחמה כאשר ביטלו את חוק הגיוס, והוא יהיה יו"ר ראש ועדת החוקה. זה צעד אחד יותר מדי".

חבר הכנסת אורי מקלב תקף: "אתם נותנים את ועדת החוקה לאדם שיהפכה לזירת התגוששות. התנהלות הקואליציה פסולה כבן סורר ומורה, ונידונה על שם סופה. אנחנו לא יכולים להיות שותפים בעוול הזה. היו"ר המיועד מייצג את התנועה הרפורמית שמנסה לכרסם את העם היהודי בכוונת זדון".

תגיות:ישראל אייכלראריה דרעימליאת הכנסתועדת החוקהגלעד קריב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה