חדשות בארץ

"חטא היוהרה": דיון סוער בוועדה המסדרת

דיוני הוועדה המסדרת נפתחו בסערה לאחר שהיו"ר עידית סילמן החליטה לשנות את סדר היום ולהתחיל לדון בבקשת הממשלה לזרז את הליכי החקיקה בשורה של הצעות חוק. באופוזיציה תקפו בחריפות את התנהלותה

הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

דיוני הוועדה המסדרת, שחודשו הבוקר (שני), נפתחו בסערה לאחר שיו"ר הוועדה עידית סילמן (ימינה) החליטה שלא להתחיל את הדיון בסעיף הראשון על סדר היום שעסק בחוק האזרחות.

סילמן החלה את הדיון מסעיף ב', העוסק בבקשת הממשלה לזרז את הליכי החקיקה בשורה של הצעות חוק באמצעות מתן פטור מחובת הנחה. חברי האופוזיציה מתחו עליה ביקורת חריפה, וטענו כי מדובר בניסיון למחטף. חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כינה את ההתנהלות כ"עבד כי ימלוך". חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס ביקש ממנו שיגיד במפורש מי זה העבד, ורוטמן השיב: "'עבד כי ימלוך' זה נפתלי בנט ו'נבל כי ישבע לחם' זה ליברמן, והדבר הזה מרגיז את הארץ. אתם מקבלים את התחושה הזו מכל מקום, ברחובות ובוועדה".

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) כינתה את ההתנהגות הזו כהיבריס: "חטא היוהרה גורר בעקבותיו עונש ותבוסה. הוא מתייחס להשפלת הזולת, מצד בני אדם שסבורים שאם ינהגו בגסות קרנם תעלה. החוטא בהיבריס מבייש את קורבנו על לא עוול בכפו, למען סיפוקו". מנגד, חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) אמר כי מה שמתרחש בוועדה המסדרת בימים האחרונים "עצוב ומביש", ולא משרת את המטרה של חברי האופוזיציה.

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד התייחסה לאיומים שקיבלה סילמן בטלפון הנייד שלה. היא סיפרה, כי הדובר שלה הגיע לחדר מיון לאחר שהגן עליה מפני ניסיון תקיפה: "מישהו ניסה לתקוף אותי והוא חצץ בינינו. במשך שבוע שלם אני מוצגת בערוץ 12 כמסיתה ויוצרת אלימות. זה הגיע לתקיפה פיזית ולאף אחד לא אכפת. נשות הימין לא זוכות להגנה ולאיתרוג לו זוכות נשות השמאל. כשעידית סילמן מותקפת ורבלית כל הארץ רועדת, כשגלית דיסטל כמעט מותקפת פיזית אף אחד לא יודע".

בהצבעה על בקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה בעניין מוניות השירות נרשמה בתחילה מבוכה לקואליציה, שהפסידה לאחר ש-16 הצביעו בעד ההצעה ו-16 התנגדו. בהמשך מסרה סילמן כי נפלה טעות בספירת הקולות: "צוות הוועדה בדק את ההצבעה שהייתה עליה מחלוקת, לפי הבדיקה 17 הצביעו בעד, 16 נגד, וההצעה עברה".

חוק נוסף שקיבל מתן פטור מחובת הנחה הינה הצעה שהוכנסה לחוקים הקואליציוניים, ולפיה יתאפשר פיצולה של מפלגה על ידי פרישה של ארבעה חברי כנסת ממנה, גם אם הם אינם מהווים שליש מהסיעה כפי שהחוק דורש היום. ההצעה נועדה להקל על הקואליציה את הניסיונות לפצל את הליכוד.

כאמור, בהמשך היום אמורה הוועדה המסדרת לדון בחוק האזרחות, שנועד למנוע איחוד משפחות פלסטיניות. מדובר בהוראת שעה מ-2003 המוארכת מדי שנה, ותוקפה עומד לפוג בתחילת החודש הבא. הקואליציה, שמבקשת להעביר את הטיפול בחוק לוועדת החוץ והביטחון, התכוונה להצביע אתמול על ההצעה, כדי לאפשר את קידום החוק לקראת אישורו במליאת הכנסת. אלא לאחר שהתברר כי חברי הכנסת של רע"מ מתכוונים להצביע נגד ההצעה, החליטה הנהלת הקואליציה למשוך את הבקשה והדיון בנושא הסתיים ללא הצבעה. חברי הכנסת מהאופוזיציה כעסו על ההחלטה שלא להעלות את הנושא להצבעה וקראו לעבר חברי הקואליציה "פחדנים, פחדנים".

תגיות:הוועדה המסדרתעידית סילמןחוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה