חדשות בארץ

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק לפיצול הליכוד

הצעת החוק, לפיה ארבעה חברי כנסת יוכלו להתפצל מסיעתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה, נועדה להקל על הקואליציה לפצל את הליכוד. הצעת חוק נוספת שעברה בוועדת השרים לענייני חקיקה היא החוק הנורבגי המורחב, שיאפשר להגדיל את מספר השרים וסגני השרים שיתפטרו לטובת הבאים אחריהם ברשימה

בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) הצעת חוק, שנועדה לאפשר את פיצולה של מפלגה על ידי פרישה של ארבעה חברי כנסת ממנה, גם אם הם אינם מהווים שליש מהסיעה כפי שהחוק דורש כיום. מדובר בתיקון לחוק שהוכנס להסכמים הקואליציוניים; הוא נועד להקל על הקואליציה את הניסיונות לפצל את מפלגת הליכוד ולצרף חלק מחבריה לממשלה.

חוק נוסף שאושר בוועדה הינו החוק הנורבגי המורחב, כך שניתן יהיה להגדיל את מספר השרים וסגני השרים שיתפטרו מהכנסת על מנת לפנות מקום לחברי הכנסת הבאים אחריהם ברשימה. על פי הצעת החוק, ההקצאה תתבצע בהתאם לגודל הסיעה: סיעה המונה בין ארבעה לשישה חברי כנסת – יוכלו שלושה שרים או סגני שרים מחבריה להתפטר, בסיעה המונה בין שבעה לתשעה חברי כנסת – יוכלו ארבעה מהם להתפטר, ובסיעה המונה עשרה חברי כנסת ומעלה – יוכלו עד חמישה מהם להתפטר. כזכור, רוב חברי הקואליציה הנוכחית מתחו, כחברי אופוזיציה, ביקורת חריפה על החוק הנורבגי בעת שיושם במתכונת מצומצמת יותר בממשלת נתניהו-גנץ.

בין הצעות החוק הנוספות שהונחו על שולחן הוועדה, אושרה גם ההצעה לדחות ל-8 בנובמבר 2021 את המועד האחרון בו יכולה הממשלה לאשר את תקציב המדינה. על פי החוק הקיים, הממשלה צריכה לאשר את התקציב בכנסת תוך 100 ימים ממועד השבעתה, ואם לא הצליחה בכך – הכנסת מתפזרת באופן אוטומטי ומוכרזות בחירות מוקדמות. ההצעה המתקנת נועדה לאפשר לקואליציה השברירית פרק זמן נוסף להתארגנות לקראת העברת התקציב.

תגיות:החוק הנורבגיועדת השרים לחקיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה