חדשות בארץ

הממשלה אישרה את מינויו של עמית איסמן לפרקליט המדינה

מינויו של איסמן אושר לאחר תקופה של כשנה וחצי בא התפקיד לא אויש במינוי קבע. יאיר פינס מונה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, ורם בלינקוב למנכ"ל משרד האוצר. שלום שלמה יכהן כמזכיר הממשלה

איסמן (קרדיט: דוברות משרד המשפטים)איסמן (קרדיט: דוברות משרד המשפטים)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, את מינויו של עורך הדין עמית איסמן לפרקליט המדינה, זאת כשנה וחצי לאחר שהתפקיד לא אויש במינוי קבע. המינוי אושר בתמיכתם של 23 שרים. השרות מרב מיכאלי, תמר זנדברג ופנינה תמנו שטה נמנעו.

שר המשפטים גדעון סער אמר: "התרשמתי מתוכניותיו של עו"ד אייסמן לתפקיד, הכוללות שינויים חשובים בעבודת הפרקליטות, ואני מאמין ביכולותיו וכישוריו להצליח בתפקיד החשוב". הוא הוסיף, כי המינוי "יחלץ את פרקליטות המדינה מתקופה ממושכת של יותר משנה וחצי בו תפקיד פרקליט המדינה היה לא מאויש. עובדה זו לא יכולה שלא לפגוע בתפקוד מערכת חיונית זאת".

כזכור, ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה החליטה בנובמבר 2020 להמליץ פה אחד על מינויו של איסמן לתפקיד. אולם המינוי לא אושר בהצבעה בממשלה הקודמת, ושר המשפטים הקודם בני גנץ מינה את איסמן לממלא מקום פרקליט המדינה.

במהלך דרכו המקצועית, כיהן איסמן כפרקליט מחוז חיפה, המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), המשנה לפרקליט המדינה (משפט פלילי), ובחודשים האחרונים כאמור כממלא מקום פרקליט המדינה.

שרי הממשלה אישרו מספר מינויים נוספים: יאיר פינס מונה לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה ושלום שלמה יכהן כמזכיר הממשלה. המינויים נכנסו לתוקף באופן מיידי. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את השניים ואיחל להם הצלחה במילוי תפקידיהם.

עוד הוחלט בישיבה לאשר את הצעתו של שר האוצר אביגדור ליברמן למנות את רם בלינקוב למנכ"ל משרדו. עורך הדין ערן דוידי מונה לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים.

תגיות:גדעון סערפרקליט המדינהעמית איסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה