מעניין

מפתיע: מצאה בנהר מסר בבקבוק שנכתב לפני כ- 100 שנה

ג'ניפר דאוקר צללה בנהר שבויגן, כשמצאה מסר בבקבוק: "האם האדם שימצא את הבקבוק יחזיר את הנייר הזה לג'ורג' מורו משבויגן, מישיגן, ויגיד היכן הוא נמצא?" דאוקר השתמשה ברשתות החברתיות כדי לאתר את האדם המסתורי, אבל היא לא ציפתה לזה

בתמונה: המכתב שנמצא בתמונה: המכתב שנמצא
אא

ג'ניפר דאוקר עורכת סיורים בסירה שלה במהלך כל חודשי הקיץ. היא יודעת שמתחת לנתיבי המים של מישיגן נמצאים כל מיני סודות מוסתרים, אך היא עדיין הייתה המומה לגלות מסר שנכתב בשנת 1926 תחוב בבקבוק ישן.

דאוקר צללה בנהר שבויגן כדי לנקות את החלונות בתחתית הסירה שלה – שם מצאה את האוצר. היא רגילה לאסוף בקבוקים וחפצים שונים שהיא מוצאת מתחת למים, אך הבקבוק הירוק המיושן משך את תשומת לבה. 

הבקבוק נמצא כשלושה מטרים מתחת למים. "בהתחלה חשבתי שזה סתם בקבוק מגניב, אבל כשהרמתי אותו מהקרקעית, יכולתי לקרוא את המילה 'זה' על הנייר", סיפרה דאוקר. "מהר מאוד הבנתי שיש לי פה מסר בבקבוק".

כשעלתה לסירה, היא הראתה את המציאה לאחד הלקוחות שלה. היא אמרה שהבקבוק היה כמעט מלא במים וחלק מהפקק עדיין היה בתוכו, אם כי החותם שלו נשחק עם השנים. היא הצליחה לדוג את הפתק עם כלי קטן ופתחה אותו בעדינות כדי לקרוא את הכתוב.

התאריך העיד כי מדובר בהודעה שנכתבה בחודש נובמבר של שנת 1926, לפני כמעט 100 שנים, והמסר שנכתב בו הוא: "האם האדם שימצא את הבקבוק הזה יחזיר את הנייר הזה לג'ורג' מורו משבויגן, מישיגן,  ויגיד היכן הוא נמצא?"

רוב היימר, הלקוח שנמצא עם דאוקר על הסירה, עבד במוזיאון המקומי. לאחר התייעצות עם עמיתיו, הוא הורה לדאוקר להכניס את המכתב למקפיא כדי שיוכל להתייבש כראוי.

דאוקר סיפרה ששבויגן היא עיירה קטנה והיא ידעה שיש בה כמה משפחות בשם מורו. היא הייתה בטוחה שהגולשים יוכלו לעזור לה די מהר לפתור את התעלומה, אז היא פרסמה כמה תמונות והלכה לישון. כשהיא התעוררה בבוקר, הפוסט שלה הפך לוויראלי עם יותר ממאה אלף שיתופים ו-6,000 תגובות. "רק חשבתי לעצמי מתי אמצא זמן לעשות את המחקר הזה כדי למצוא את האיש שכתב את המכתב", היא מספרת, אך מהר מאוד היא שמעה ממישל פרימו, בתו של ג'ורג' מורו.

פרימו אמרה ל-CNN שהיא לא גולשת ברשתות החברתיות, אך היא קיבלה שיחה מזר מוחלט, שראה את הפוסט של דאוקר והחליט לאתר אותה. היא זיהתה את כתב ידו של אביה כשראתה את התמונה של הפתק, למרות שהוא נכתב כ-20 שנה לפני שנולדה.

פרימו אמרה שאביה נולד בחודש נובמבר, והוא היה אמור להיות בן 17 כשכתב את המכתב והשליך אותו לנהר. "אני יכולה לדמיין אותו עושה את זה כי זה היה יום ההולדת שלו", אמרה פרימו. "אני לא יודעת בוודאות. אבל זה פשוט נשמע כמו משהו שהוא היה עושה."

ג'ורג' מורו נפטר ב-1995 ופרימו אמרה שהגילוי המחודש הזה העלה בה הרבה זיכרונות טובים. כשדאוקר רצתה להחזיר את המסר בבקבוק, פרימו אמרה שהדבר הנכון ביותר לעשות הוא לתת לה לשמור על זה. דאוקר הבטיחה למסגר את הפתק ולתלות אותו בסירה שלה. 

תגיות:מסרבקבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה