חדשות בארץ

מרים נאור תעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור, מונתה על ידי הנשיאה הנוכחית אסתר חיות לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון בהר מירון. בוועדה יהיו חברים גם הרב מרדכי קרליץ והאלוף (במיל') שלמה ינאי

הדלקת נרות בזירת האסון במירון, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)הדלקת נרות בזירת האסון במירון, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הודיעה הבוקר (ראשון) כי החליטה למנות את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון בהר מירון.

לחברים נוספים בוועדה מינתה חיות את הרב מרדכי קרליץ, לשעבר ראש עיריית בני ברק, ואת האלוף (במיל') שלמה ינאי. 

במעמד מסירת כתבי המינוי לחברי הוועדה, אמרה חיות: "באסון מירון מצאו את מותם 45 בני אדם ונפצעו למעלה מ-150. כולם באו במצוות אמונתם להילולת רשב"י, המתקיימת מדי שנה בל"ג בעומר, והאסון שאירע טלטל בכאב גדול את כולנו. במעמד זה אני מבקשת להעביר את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהן, ולשלוח איחולי החלמה לפצועים בגוף ובנפש".

חיות נימקה את החלטתה להרכב ועדת החקירה: "הנשיאה בדימוס נאור היא עתירת ניסיון וידע שיפוטי. היא כיהנה לאורך שנים בכל ערכאות השיפוט, ודנה בתיקים מן המורכבים ביותר שידעה המדינה. הרב קרליץ כיהן בעבר כראש עיריית בני ברק, ולו ידע רב וניסיון מעשי בתחומי התכנון והבנייה. הוא שימש בעבר כחבר ועדת טל לגיבוש ההסדר הראוי בנושא גיוס בני ישיבות לצה"ל, ולו בקיאות רבה בהוויה הדתית הנוגעת להילולת רשב"י".

באשר לאלוף ינאי, ששימש בעבר כאלוף פיקוד הדרום וכראש אגף התכנון במטכ"ל, אמרה חיות: "הוא עתיר ידע וניסיון בתחומי הלוגיסטיקה והתכנון. מאז שפרש מצה"ל עוסק האלוף ינאי בניהול חברות מובילות במשק". ינאי משמש כיום כיושב ראש עמותת על"ם – עמותה לנוער במצבי סיכון.

חיות הודתה לחברי הוועדה על שהסכימו לקבל על עצמם את המשימה: "היום, י"ז בתמוז, הוא היום שבו על פי המסורת היהודית נבקעו חומות העיר ירושלים. מי ייתן והוועדה שחבריה מתמנים היום תעשה לתיקון ולבניין יציב, בהיבטים חברתיים ובטיחותיים כאחד".

שר הביטחון בני גנץ בירך על מינויה של נאור לעמוד בראשות ועדת החקירה: "הנשיאה נאור היא דמות ממלכתית ושיפוטית מהבכירות במדינת ישראל, ואני בטוח שהוועדה בראשותה תביא למסקנות שיצילו חיי אדם בעתיד".

כזכור, הממשלה אישרה ביום ראשון שעבר את ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון שהתרחש בל"ג בעומר. בנוסח ההחלטה, שהובאה לממשלה על ידי גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, נכתב: "הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע, ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים".

תגיות:אסתר חיותאסון מירוןועדת חקירה ממלכתיתמרים נאור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה