חדשות בריאות

חשד לתחלואה סמויה באשקלון: סימנים להימצאות הווריאנט ההודי במי שפכים

בעקבות גילוי סימנים של הווריאנט ההודי במי השפכים של אשקלון, בעירייה המקומית ובמשרד הבריאות קראו לתושבים להגיע ולהיבדק בהקדם כדי למנוע התפרצות נרחבת של הנגיף בעיר

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

משרד הבריאות מסר הערב (חמישי), כי במעקב ובבדיקות לזיהוי תחלואה סמויה שנערכו בימים האחרונים במי השפכים של אשקלון, אותרו סימנים להימצאות הווריאנט ההודי של הקורונה – תוצאה המעלה את החשש כי תושבים בעיר נדבקו בנגיף.

בעיריית אשקלון הבהירו, כי אין קשר בין מערכת המים העירונית למערכת הביוב, ולכן אין חשש להידבקות באמצעות מי שתייה.

לעומת מוקדי התפרצות שונים ברחבי הארץ, מספר המאומתים באשקלון נמוך ביחס לממצאים שנוטרו בביוב. לאור זאת, בעיריית באשקלון ובמשרד הבריאות קראו לכל שסובל מתסמינים או שיש חשד שנדבק במחלה, להגיע ולהיבדק בהקדם כדי למנוע התפרצות נרחבת בעיר. לצורך כך יוקם מתחם בדיקה מיוחד, בנוסף למוקדי הבדיקות של קופות החולים בעיר: "התושבים מתבקשים לגשת ללא הפניה או הרשמה ולעבור בדיקה. גילוי מוקדם ימנע הדבקות נרחבות ותחלואה שעלולה להיות קשה בחלק מהמקרים", אמרו בעיריית אשקלון.

מוקדם יותר היום ערך פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, תדריך לתקשורת במהלכו אמר כי בתחילת השבוע הבא תוטל מחדש החובה לעטות מסכות בחללים סגורים. הוא הוסיף, כי מומלץ לעשות זאת כבר כעת באופן וולונטרי. אש ציין כי נוספו מספר מוקדי התפרצות ברחבי הארץ, ביניהם בכפר סבא, רמלה והרצליה, וכי במשרד הבריאות פועלים להשתלט על ההתפרצות ולהוריד את התחלואה למינימום.

אש מתח בדבריו ביקורת חריפה על מפרי הבידוד: "הם הבעיה של כולנו. זו הדרך שבה המחלה מתפשטת, וכך נכנסים וריאנטים מסוכנים לארץ. חשיבות הבידוד חייבת להיות במודעות של כולנו". הוא הדגיש כי הידבקותם של מחוסנים בנגיף אינה מעידה על יעילות החיסונים, וקרא לאזרחים שעדיין לא התחסנו ללכת ולעשות זאת בהקדם.

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים בישראל עלה ל-789. אתמול אובחנו 138 נדבקים חדשים בקורונה. למעלה ל-43 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.3%. בבתי החולים מאושפזים 52 חולים, מתוכם 27 במצב קשה. 17 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,429.

תגיות:אשקלוןנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה