חדשות בארץ

הונדורס פתחה את שגרירותה בירושלים

ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס חנכו את פתיחת שגרירות הונדורס בירושלים. בנט הודה לארננדס על תמיכתה העקבית של ארצו בישראל: "אתה חבר אמת של ישראל"

בנט וארננדס (צילום: עמית שאבי, פול)בנט וארננדס (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (חמישי) עם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, וחנך יחד עמו את שגרירות הונדורס בירושלים.

לאחר פגישה בארבע עיניים ופגישה בפורום מורחב עם שרי החוץ של ישראל והונדורס, חתמו בנט וארננדס על הסכמים להרחבת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. "הגעתכם לחנוכת שגרירות הונדורס בירושלים, פתיחתה מחדש של שגרירות ישראל בטגוסיגלפה והסכמי שיתוף הפעולה עליהם נחתום עכשיו, הם מפגן נוסף לידידות העמוקה ולקשר העמוק בין המדינה היהודית, מדינת ישראל, לבין העם והמדינה ההונדורנית בהנהגתך", אמר בנט בנאומו בטקס.

בהמשך דבריו הודה בנט לארננדס על תמיכתה של הונדורס בישראל: "אדוני הנשיא, אתה חבר אמת של ישראל. לעם היהודי יש זיכרון ארוך, ואתה תירשם בדפי ההיסטוריה כמי שעשה מעשה אמיץ ומעשה נכון למען מדינת ישראל. תודה".

"כבוד הנשיא, תחת הנהגתך, הונדורס עומדת באופן עקבי לצד ישראל במוסדות הבינלאומיים כשזה לא תמיד פופולרי, ולפעמים זה גם כרוך בתשלום מחיר. זו העדות לחברות – הנכונות לעשות פעולות כולל תשלום מחיר. אני רוצה להודות לך ולציבור בהונדורס על התמיכה הזו".

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לחנוכת שגרירות הונדורס בבירת ישראל. "רגע מרגש", כתב בפייסבוק. "הונדורס פותחת היום שגרירות רשמית בירושלים – השגרירות הרביעית במספר שנפתחת בבירתנו".

"סיכמתי על פתיחת השגרירות עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס לפני כשנה, והיום אנו רואים את הפירות. אני גאה במיוחד ברעייתי שרה, שקידמה מהלך חשוב זה כשביקרה בגואטמלה כחלק ממשלחת דיפלומטית, ובמהלך הביקור רעייתי ונשיא גואטמלה התקשרו לנשיא הונדורס כדי לקדם את העברת שגרירות הונדורס לירושלים".

"אני מקווה שהמאמץ שהתחלתי בו, להעביר שגרירויות לירושלים, לא ייפסק ומדינות נוספות יעבירו את השגרירויות שלהן לירושלים, בירתה הנצחית של העם היהודי מזה 3,000 שנה", סיכם נתניהו.

תגיות:נפתלי בנטירושליםהונדורס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה