חדשות יהדות

תושבים לא דתיים נגד מנייני הרחוב: "המתפללים השתלטו. לא רוצים שזה יהיה הרגל קבוע"

בתקופת הקורונה, כשבתי הכנסת היו סגורים על סוגר ובריח - הוקמו כמעט בכל עיר אוהלים זמניים של מתפללים, שהתפללו ברחוב. בשבועות האחרונות, עם חזרתם של בתי הכנסת לשגרה, התופעה כמעט נעלמה, אולם יש מי שמפריע לו שהאוהלים לו פורקו, ועדיין נעשית בהם פעילות תורנית

אא

בתקופת הקורונה, כשבתי הכנסת היו סגורים על סוגר ובריח - הוקמו כמעט בכל עיר אוהלים זמניים של מתפללים, שהתפללו ברחוב. 

בשבועות האחרונות, עם חזרתם של בתי הכנסת לשגרה, התופעה כמעט נעלמה, אולם יש מי שמפריע לו שהאוהלים לו פורקו, ועדיין נעשית בהם פעילות תורנית. שכנים חילונים רבים ברחבי הארץ טוענים כי תופעת האוהלים שהוקמו בפארקים ובמקומות אחרים ציבוריים - מפריעה להם. "כמו כל דבר במדינה הזו שמתחיל כמשהו ארעי, זה הופך להיות קבוע", אומרים גולשים בפורום החילוני. 

לטענתם, מדובר בהשתלטות על שטחים ציבוריים, דוווקא בשכונות שאינן דתיות. תושבת נתניה מספרת בפורום כי גם בשכונתה הוקם אוהל שכזה, וכל הפניות שלה שהופנו למוקד העירוני וללשכת ראש העיר 'העלו חרס'. "יש אצלנו אוהל סמלי שהפך לאוהל רציני, ואחר כך הרחבה של גינה וגידור וכו'", היא כותבת. "הכביש ליד בית הכנסת, קטן ככל שיהיה, נחסם כל הזמן, כולל מיקום כיסאות על הכביש עצמו בתקופת הקורונה. סופי השבוע נהיו גיהנום לבתים הקרובים". 

כך נוספו עוד ועוד 'עדויות' של חילונים מבת ים, נתניה, ראשון לציון ועוד, שטענו כי גם בעירם הוקמו אוהלים בבנייה בלתי חוקית בשטח ציבורי. 

מנכ"ל הפורום החילוני, רם פרומן, התראיין ל'ווינט' ואמר כי מדובר ב"מטרד, רעש וגם השתלטות לא סבירה על המרחב הציבורי. "בתקופת הקורונה פתחו את המתחמים האלה בגלל הבעיה בבתי כנסת, ועכשיו המתפללים מקבלים גם בתי כנסת וגם מנייני תפילה מחוצה להם. גודל המקום שנתפס על ידי הדת הוכל, וזה בא על חשבון פארקים ציבוריים, חניות ושאר מתחמים במרחב הציבורי".

תגובת עיריית בת ים: "ככל שישנן פניות בנושא הן נבדקות, ואם נמצא מקום שלא כדין - הוא מפונה".

תגובת עיריית נתניה: "מכתבי התראה לכלל האוהלים ששימשו בתקופה הקורונה כבתי כנסת, בהם נדרש פינויים עד ליום 1 ליוני 2021. מינהל ההנדסה פועל לאכיפת דיני התכנון והבנייה בכל מקום שבו הדבר נדרש".

תגובת עיריית ראשון לציון: "במהלך תקופת הקורונה אפשרה העירייה להקים מתחמי תפילות על מנת לרווח את המתפללים ולהימנע מהדבקה. כמובן שבמועד שניתן ההיתר, אף אחד לא ידע מתי נשוב לשגרה. תוקף ההיתרים של רוב המאהלים הסתיים, ולכן הם פונו. למעשה, נותר מאהל אחד שיפונה בעוד כחודשיים. יש לציין כי עם קבלת הבקשות, נעשה מאמץ למקם את המאהלים במקומות מרוחקים מבתי מגורים ככל שניתן, על מנת לשמור על השקט והסדר הציבורי".

תגיות:מנייןרחובמתפלליםחילוניםדתייםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה