חדשות עולם הילדים

מנהלת "עולם הילדים" בראיון ראשון: "החלום שלי - שבעוד כמה שנים יגידו ’גדלנו עליכם’"

לאה אוירבך היא בעלת תואר בפסיכולוגיה, אך כשהוצע לה לנהל את 'עולם הילדים' לא ויתרה על ההזדמנות. בשיחה מרתקת היא חושפת איך הגיעה לתפקיד, באיזה אופן נבחרים התכנים, מיהו הראשון שמנסה את המשחקים החדשים, ואלו סרטים יעלו בקרוב

(בעיגול: לאה אוירבך)(בעיגול: לאה אוירבך)
אא

יותר מ-70 אלף כניסות בחודש, קרוב ל-20,000 משפחות רשומות, ועוד אינספור שיחות טלפון מתעניינות – אלו המספרים המרשימים שעומדים מאחורי 'עולם הילדים' – האתר לילדים, מבית הידברות, אשר נוסד רק בתחילת השנה הנוכחית, וכבר הגיע להצלחה כה כבירה.  

לאה אוירבך היא אחת הדמויות שמלוות את 'עולם הילדים' כבר מאז שהוא נולד. "בתחילה עסקתי בעיקר במענה ללקוחות ובליווי שלהם", היא מספרת, "זה אולי נשמע כמו עבודה טכנית, אבל היא הייתה מרתקת באופן לא רגיל. התקשרו אליי ילדים וסיפרו שהם צריכים עזרה בהפעלת האתר, או ששכחו מה הקוד הסודי שלהם. היה כל כך מתוק לשמוע אותם מספרים על איך שהם מחוברים ואוהבים את האתר. מצד שני היו גם סבתות שהתקשרו וביקשו לרכוש מנוי לנכדים".

לאה גם נזכרת: "לעולם לא אשכח את שיחת הטלפון שקיבלתי בעיצומם של ימי הקורונה – הייתה זו מישהי שביקשה לברר בשביל ילדיה איך בדיוק נכנסים לאתר. שוחחנו וברקע שמעתי כל הזמן סירנות של אמבולנסים. התברר שאותה אישה עובדת כאחות טיפול נמרץ באחד מבתי החולים הגדולים. היא עסקה בקבלתם של חולים ובטיפול בהם, אך הייתה חייבת לעזור לילדיה שנשארו בבית להפעיל את 'עולם הילדים', כיוון שזה המענה היחיד שהיה להם באותם ימי של סגר".

 

אחרי חודשים ספורים של היכרות עם 'עולם הילדים' מהצד הטכני שלו, הוצע ללאה להתחיל לנהל את האתר באופן רשמי ולהיות אחראית על התכנים המגוונים שמופיעים בו. "שמחתי מאוד, הרגשתי שזוהי זכות גדולה", היא מספרת. "אני מגיעה לתפקיד הזה מרקע שהולם אותו מכמה כיוונים - אני בעלת תעודת הוראה באנגלית, עם תואר ראשון בפסיכולוגיה. בנוסף, אני מחוברת מאוד לעולמות הדיגיטל והתוכן, ויש לי חלומות רבים לגבי אתרים ובלוגים שאני חולמת לפתוח.

"מבחינה אישית", מוסיפה לאה, "אני באה ממשפחה של בעלי תשובה, כך שיש סביבי את כל הסגנונות והמגזרים, לכן אני מתחברת כל כך לשליחות שיש בהידברות. מבחינתי כל הדברים הללו השתלבו להם יחד – גם ההבנה לנפש הילדים, גם ההתמצאות בעולם הדיגיטל וגם ההזדהות עם התכנים. אם הייתם שואלים אותי לפני שנה לא הייתי מעלה בדעתי שאגיע לעיסוק כה מרתק, אבל בחודשים האחרונים זהו הדבר בו אני מתעסקת במשך כל שעות היממה, ופשוט נהנית מכל רגע".

בואי תספרי לנו קצת על עולם הילדים. מה בעצם כולל האתר?

"עולם הילדים, בדיוק כפי שמשתמע משמו – הוא עולם שלם, מלא בתכנים המתאימים לנקודת מבטם של הילדים. הסיבה שבשלה הוקם האתר היא כדי למלא את הצרכים של הילדים שחשופים להרבה מאוד תכנים ברשת – טובים יותר או פחות, רובם פחות. אין הורה שלא חושש מכך שילדו מתחבר לתכנים הללו, שכן אין לנו באמת שליטה על מה שהוא עושה.

"אנחנו הגענו לתוך המקום הזה עם רצון גדול להציע אלטרנטיבה אחרת – לספק לילדים תכנים שיהיו נקיים לחלוטין, עם ערכים ומסר המותאמים למשפחות שומרות תורה ומצוות. ברגע שיש לילד מנוי לעולם הילדים, יכולים הוריו לדעת שהוא נחשף אך ורק לתכנים נקיים ומפוקחים, בלי פרסומות בעייתיות שקופצות לפתע או דמויות לא מתאימות. אצלנו הכל סגור ומסוגר. זו גם הסיבה שמהרגע שהאתר עלה לאוויר הצטרפו אליו כל כך הרבה משפחות חרדיות ודתיות. הן פשוט הבינו את הצורך הגדול באתר כזה".

 

לאה מדגישה כי לצד הצורך הגדול בתכנים נקיים, ברור לה לאורך הדרך גם הרצון של הילדים לקבל חומרים כמה שיותר מגוונים ומעניינים. "אנחנו שואפים להגיע למצב בו ילדים המנויים לעולם הילדים לעולם לא ישתעממו, ובאמת בסייעתא דשמיא אנחנו מצליחים לחדש ולהתחדש בלי הפסקה. אגב, אחד הדברים המאתגרים ביותר בעבודה שלי הוא שאני אף פעם לא מרוצה ממה שיש. בכל פעם שאנו מעלים רעיון חדש ומעניין, אני מיד חושבת על הרעיון הבא".

נכון להיום האתר מכיל בתוכו תכנים רבים ביותר. לאה לוקחת נשימה עמוקה, לפני שהיא מפרטת: "אנו מציעים מגוון רחב של סרטים באורך מלא, כמו למשל סרטים מפורסמים של גרובייס, סרטי מתח ופעולה של גרינטק, סרטי מנוחה פוקס ועוד. יש גם סדרות שעולות בתקופה זו  לערוץ ובמקביל הן עולות גם לעולם הילדים, כמו הסדרה האהובה 'איכא בשוקא', התכנית 'כמו גדולים' עם ישי לפידות, וכן סדרה מדהימה שהתחילה ממש בשבוע האחרון ונקראת 'בית ספר לקסמים', היא מציעה לילדים ללמוד שלב אחרי שלב איך לבצע קסמים וטריקים שונים ומלהיבים.

"השאיפה שלנו, כבר בעתיד הקרוב, היא לפתוח דרך עולם הילדים מגוון של חוגים, כאשר כל ילד יוכל ללמוד את התחום שהוא אוהב דרך האתר. ההורה יוכל לדעת שהילד שלו לא רק צופה או משחק אלא גם לומד ומתמחה.

"בנוסף לתכני הצפייה יש לנו מדור ספרי קומיקס, דרכו ניתן לקרוא 15 ספרי קומיקס מבוקשים ביותר באורך מלא, גם מדור המשחקים שלנו מבוקש מאוד. יש לנו מתכנת מוכשר שבונה עבורנו משחקים ייעודיים. בכל שבוע הוא משחרר שני משחקים חדשים לשמחתם הגדולה של המנויים שלנו. אגב, כחלק מתפקידי כמנהלת עולם הילדים, אני נדרשת לבדוק את המשחקים בעצמי, כך שאני יכולה להעיד מהמקום הקרוב ביותר – אלו באמת משחקים מיוחדים במינם".

וזה לא הכל. לאה מספרת שיש באתר גם מדורי יצירה שמביאים מגוון רעיונות ליצירות לכל הגילאים, הרמות והסגנונות, וכן סרטי טבע מרתקים וסרטי רץ ברשת, גם חידון טריוויה מוצע דרך האתר, הוא עוסק כמובן בנושאים הקשורים ליהדות, ומאוד מעשיר את עולמם של הילדים.

לאיזה גילאים מיועד עולם הילדים?

"באופן רשמי האתר מיועד מגיל שלוש עד שש עשרה, אך מההיכרות שלי עם הלקוחות, אני יודעת שיש לנו גם משפחות עם ילדים קטנים או גדולים יותר, ואפילו הורים. כולם נהנים. בדיוק לאחרונה יצרה אתנו קשר אישה מבוגרת שסיפרה שבתקופת הקורונה היא עשתה זום לכל נכדיה ויחד הם צפו בתכנים של 'עולם הילדים'. בעקבות כך היא ביקשה לעשות מנוי לכל הנכדים, כי אף אחד מהם לא רוצה לוותר".

 

אנחנו נמצאים כעת  בפתחו של החופש הגדול – האם יש לכם בעולם הילדים תכניות מיוחדות לימים אלו?

"בהחלט כן", מבשרת לאה. "מבחינתנו אנו נמצאים כבר עמוק-עמוק בעיצומו של הקיץ, ומעלים אינספור תכנים שיעשירו את החופש הגדול של כל משפחה ומשפחה, בין היתר הפקה מיוחדת של חבורת תרי"ג – מה שעומד להיות מבוקש מאוד. רק בשבוע האחרון העלינו שני משחקים חדשים, חמישה ספרים, חמישה סרטים וסדרה. בהמשך אפילו נתגבר את הקצב.  אני לא חושבת שיש ילד שיצליח באמת לצפות בכל התכנים שלנו, זה פשוט בלתי אפשרי".

אבל הבשורה המיוחדת באמת לגבי הקיץ, היא שבימים אלו ניתן לרכוש מנוי ל'עולם הילדים' במחיר משתלם במיוחד. "אנחנו מציעים את המנוי במחיר של עשרה שקלים בלבד לחודש הראשון", מבשרת לאה, "כך, בסכום שאמא הייתה משלמת כדי לקנות גלידה לאחד הילדים, היא מקבלת אתר עם מאות שעות צפייה, עשרות משחקים ותכנים אינסופיים – לכל המשפחה. חשוב לי גם לציין כי ניתן לבטל את המנוי בכל עת, גם לאחר החודש הראשון, ללא כל התחייבות. המחיר, אגב, עבור החודשים הבאים הוא 35 שקלים לחודש".

ומהן השאיפות לטווח הארוך של עולם הילדים? לאן אתם חושבים להגיע בעוד כמה שנים?

"השאיפה שלי ושל הצוות שעוסק בפיתוח האתר היא רק לצמוח ולגדול, להוסיף תכנים ולהעשיר את הילדים מכל הבחינות. אני מדמיינת כל הזמן איך שבעוד כמה שנים כשנפגוש את הילדים שהיו מנויים שלנו, הם יגידו: 'אה, אתם עולם הילדים? גדלנו עליכם...' זהו החלום שלי – שעולם הילדים יהפוך להיות חלק מהילדות, ושישפיע אך ורק לטובה".

רוצים להצטרף לעולם הילדים? לחצו כאן.

תגיות:הידברותאתר הילדיםעולם הילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה