חדשות בריאות

בעקבות התפרצות הקורונה: גם מחוסנים ומחלימים יצטרכו להיות בבידוד

מחוסנים ומחלימים שהיו במגע הדוק עם חולה קורונה, או שחזרו מטיסה בה היו במגע עם חולה – יחוייבו בבידוד. בנוסף, הורים ייקנסו במידה וילדם הקטין הפר בידוד

  • י"ג תמוז התשפ"א
(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)
אא

על פי צו בריאות העם החדש עליו חתום מנכ"ל משרד הבריאות במקרים מסוימים תוטל חובת בידוד גם על מחוסנים ומחלימים. בנוסף, הורים יהיו אחראים חוקית לבידוד בנם

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (רביעי) תיקונים לצו בריאות העם. על פי המסמך החדש, עליו חתום מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, חלה חובת עטיית מסכה בכל המרפאות ובתי החולים בישראל. בנוסף עטיית מסכה חובה מעתה גם בכל שטח נתב"ג. על הפרת בידוד יוטל קנס של 5,000 ש"ח. אם מפר הבידוד הוא ילד, הוריו ייקנסו.

עוד על פי הצו, מחלים או מחוסן יהיה חייב בבידוד אם ‏מתקיים אחד מהתנאים המפורטים להלן: ואם הורה לו המנהל, ראש ‏השירות או רופא מחוז לשהות בבידוד; ‏

(1) המחלים היה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן‏ מסוכן של הנגיף או שקיים חשש ממשי שנדבק בזן כאמור אגב אירוע תחלואה חריג;

‏(2) המחלים היה במגע הדוק עם חולה ונמצא דרך קבע במוסד שבו נמצאת אוכלוסייה בסיכון לתתלואה ‏קשה, אוכלוסייה לא מחוסנת או אוכלוסייה שידוע ‏שהחיסון פחות יעיל בקרבה;

‏‏(3) המחלים הוא חוזר שבטיסה היה במגע הדוק עם 'חולה'.

בנוסף, ההורים יחוייבו לשמור על בידודו של ילדם הקטין מתחת לגיל 12: "נוכח פוטנציאל הנזק הרב בהפרת בידוד ובפרט בהפרה על ידי קטינים הנחשפים לקטינים אחרים שאינם מחוסנים, מוצע לתקן את הצו ולקבוע כי חובת הבידוד חלה גם על אחראי על קטין המתגורר עמו ומתחת לגיל 12. הפרת אחריות זו תהווה עבירה של ההורה", לשון הצו.

הבוקר דווח כי במועצה האזורית בנימינה ובגבעת עדה נמצאו עד כה 108 מאומתים לקורונה בהתפרצות המחודשת של הנגיף בעיר, מרביתם נערים לא מחוסנים. 18 מהם התגלו כנשאי קורונה ביממה האחרונה.

בדברי ההסבר להחלטה נאמר: "בשבוע האחרון חלה עליה בתחלואה, ככל הידוע בעקבות כניסה לישראל של חולים מאומתים והפרה של תנאי הבידוד. שני אירועים חריגים שהתרחשו בשבוע האחרון במערכת החינוך הובילו למספר גבוה של חולים מאומתים, במספר אזורים בארץ ובמספר מוסדות חינוך. בין הנדבקים באירועים אלה היו גם מחוסנים.

"בסך הכל בשבוע האחרון נמצאו בישראל 319 חולים, וזאת לאחר שבמשך מספר חודשים נשמרה רמת תחלואה נמוכה. תמונת התחלואה של השבוע האחרון מאיימת בהתפשטות קהילתית נרחבת ומחייבת נקיטת אמצעים נוספים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

"לנוכח אירועים אלו ואירועים נוספים שהתרחשו בתקופה האחרונה במוסדות בהם מתגוררים אוכלוסיית הגיל השלישי, קיים חשש מהדבקה ותחלואה קשה בקרב אוכלוסייה זו. הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות מזהים מועילות חיסון נמוכה יותר בקרב אוכלוסיות אלה (במיוחד בקרב בעלי כשל חיסוני על רקע מחלה, טיפול תרופתי נלווה או מגיל 85 ומעלה), והמשמעות היא שבקרב אוכלוסיה זו נראה תגובה חיסונית ירודה בבדיקות סרולוגיות וכן אירועי הדבקה חוזרים בקרב מחוסנים ומחלימים.

"בהתאם לנתוני ההתחסנות בישראל, רב האוכלוסיה הבוגרת בישראל מוגדרת כמחלים לפי הצו, וככלל, אינה חייבת לשהות בבידוד לאחר מגע הדוק עם חולה או חזרה מחו"ל, זאת לעומת אוכלוסיית הקטינים שאינה פטורה מחובת בידוד. יובהר, כי על אף הסיכוי שילדים שיפתחו מחלה קשה נמוך יותר – הם עשויים להפיץ את הנגיף ולהדביק אוכלוסיות נוספות. בנוסף, קיימת חשיבות במניעת תחלואה בילדים, הן בשל הסיכוי רב לתגובת סינדרום להתפרצות מערכתית קשה והן לנוכח דיווחים רבים על ילדים שהמשיכו לסבול מתסמינים כרוניים לאחר החלמתם", לשון הצו החדש.

 

תגיות:מחלימיםמגפת הקורונהמחוסנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה