חדשות בריאות

הקורונה חוזרת? יותר מ-100 נדבקים חדשים. ראה"מ מכנס ישיבת חירום

האם מדובר בהתפרצות מקומית, או בחזרתה של מגיפת הקורונה? היום יכנס ראש הממשלה דיון חירום עם שר הבריאות ובכירי משרדו

  • י"ג תמוז התשפ"א
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט ייפגש היום (רביעי) עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו, בשל התפרצות נגיף הקורונה, שנגרם בעקבות מחדל נתב"ג. במהלך הדיון יציגו בכירי מערכת הבריאות את התייחסותם לאירועי ההדבקה האחרונים ואת הצעתם לאופן החזרת ההגבלות.

לפי נתוני משרד הבריאות נכון להבוקר, אתמול (שלישי) אומתו 110 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. יום קודם לכן, בשני, אומתו בישראל 125 כחיוביים לנגיף. מדובר בעלייה של עשרות אחוזים בממוצע מלפני שבוע. מרביתם של המאומתים החדשים הינם תלמידים במערכת החינוך. גם מספר האחוזים החיוביים בבדיקות, וכן מספר החולים הקשים המצטבר, בעלייה ביחס לחודש האחרון. בבתי הרפואה מאושפזים נכון להבוקר, 46 חולים מתוכם 5 מחוסנים. סך הכול קיימים בישראל 554 חולי קורונה פעילים. במערכת החינוך ישנם 183 תלמידים ו-20 אנשי צוות מאומתים לנגיף. בבידוד נמצאים 5,042 תלמידים ו-12 אנשי צוות. כיום יש בישראל 33,240 מחוייבי בידוד. 3 מלוניות קורונה פעילות מארחות 500 בני אדם.

פרוייקטור הקורונה, פרופ’ נחמן אש, אמר כי חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים צפויה להתחדש בקרוב. “בקרוב נחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים”., אמר בריאיון ל-103FM. עוד הוסיף הפרוייקטור כי חובת עטיית המסכות בחללים סגורים עשויה לשוב כבר בהמשך השבוע, וכי “אנחנו עדיין לא יודעים אם זו תחילה של מגפה או התפרצויות מקומיות. אנחנו רוצים לתת צ’אנס להתמודדות המקומית”.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי פרייס, אמרה הבוקר כי "אם נקפיד כעת על הגבלות קטנות, נוכל למנוע בעתיד הגבלות הרבה יותר קשות". ד”ר אלרעי פרייס חיזקה את דבריו של ראש הממשלה שקרא לציבור לטייל בארץ, ולא לנסוע לחו"ל אם אין צורך גדול. "העלייה בתחלואה היא תוצאה ישירה של אנשים שחזרו מחו”ל, הפרו בידוד – ולא הקפידו על ההנחיות", הוסיפה אלרעי פרייס.

אמש, בראיון לרשת ב', קרא פרופ' דרור מבורך מביה"ח הדסה עין כרם בירושלים לסגור הרמטית את נתב"ג לכמה ימים, עד להבטחת קטיעת שרשראות ההדבקה. "ההפתעה היחידה בהתפשטות הזן ההודי, היא שרק עכשיו זה התחיל להתפשט", אמר מבורך. "הידבקות מחוסנים לא אמורה להדאיג כי הם לא יהיו חולים קשים".

כזכור, אמש קרא ראש הממשלה בנט לציבור לוותר על חופש בחו"ל והורה: בנתב"ג - כולם ייבדקו, ובנוסף, חובה לעטות מסכות בנמל התעופה. הוא הוסיף וקרא לבני הנוער - ללכת ולהתחסן וקרא לציבור לחזור לעטות מסכות במקומות סגורים.

נקודה למחשבה: איך היתה מגיבה התקשורת אם במקום מודיעין ובנימינה, היה הנגיף מתפרץ –במודיעין עילית ובבני ברק? הכותרות הראשיות היו זועקות על המחדש. אבל כאשר חילונים מביאים את הנגיף מחו"ל, בינתיים אפשר לשמור על שקט.

המחדל בנתב"ג - לנצח מגפה בספר זה לא כמו במציאות:

(קרדיט: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

תגיות:בידודמגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה