חדשות בארץ

גנץ: "בחירתו של ראיסי לנשיא איראן מעידה שפניה להקצנה"

בתגובה על בחירתו של איבראהים ראיסי לנשיאה החדש של איראן, אמר שר הביטחון בני גנץ כי היא מהווה הוכחה שפניה של הרפובליקה האסלאמית להמשך הפיתוח של נשק להשמדה המונית: "ישראל תעמוד איתן ולא תוכל לעבור בשתיקה כשאיום קיומי מרחף מעליה"

גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ השתתף היום (שלישי) בטקס הענקת תעודות המערכה ברצועת הביטחון בלבנון למוסדות, רשויות, ארגונים וגופים אזרחיים, על הסיוע ללחימה והתגוננות העורף בזמן שהיית צה"ל ברצועת הביטחון.

בנאומו באירוע, שנערך בחצר תל חי באצבע הגליל, התייחס גנץ לבחירתו של איבראהים ראיסי לנשיאה החדש של איראן. "השבוע נבחר נשיא חדש לאיראן, בבחירות עם אחוזי ההצבעה הנמוכים מזה 40 שנה, ללא לגיטימציה ציבורית, ובלי שום מסר של תקווה לעמו. 'התליין' מאיים קודם כל על אזרחי איראן".

"הצבתו בתפקיד מוכיחה שפני איראן להקצנה, להתפשטות ולהמשך הפיתוח של נשק להשמדה המונית שעלול לאיים על העולם, על יציבות האזור וגם על מדינת ישראל", הצהיר גנץ. "כל מי שהופך את עצמו לחלק מהגרורה האיראנית מסתכן, פוגע באזרחיו ופועל נגד האינטרס הלאומי שלו עצמו".

"ישראל תעמוד איתן ולא תוכל לעבור בשתיקה כשאיום קיומי מרחף מעליה. אנחנו מכינים ונמשיך להכין תוכניות כדי למנוע אותו. תמיד נשתף מידע, נחלוק ידע ונתאם עם ידידותינו, ובראשן ארצות הברית. ולצד זאת, תמיד נשמור על זכותנו, יכולתנו וחובתנו להגן באופן עצמאי על עצמנו. כך היה, כך יהיה".

באשר למצב בלבנון, אמר שר הביטחון כי "בעשורים האחרונים מאז סיום המערכה, מדינת ישראל המשיכה להתקדם: בטכנולוגיה, בהיי-טק, בתיירות, בחקלאות. לבנון, לעומתה, נכנעה לטרור ונשארה מאחור. אני רואה את המצוקה של אזרחי המדינה היפה הזו, ולא יכול לשכוח את אלפי הפועלים הלבנונים שחצו מדי יום את הגבול להתפרנס, והיו התקווה לעתיד טוב יותר. אני שואל את שכנינו כאן מלבנון – האם לכך פיללתם?".

"לבנון ואזרחיה אינם אויבים של ישראל", הוסיף גנץ, "זהו חיזבאללה המשרת את האינטרסים של איראן, וכתוצאה מכך פוגע בראש ובראשונה בתושבי לבנון".

תגיות:איראןלבנוןבני גנץחיזבאללהאיבראהים ראיסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה