חדשות בעולם

הושלך לבור במדבר אוסטרליה - ושרד בנס בזכות כלבי דינגו שהתקרבו ורחרחו אותו

"לפני כן, לא הערכתי מספיק את החיים שניתנו לי. למרות שהייתי על סף מוות, אני חושב שהחיים ניתנו לי מחדש כדי לעשות בהם דברים משמעותיים, לעזור לאנשים": סיפורו המופלא של האוסטרלי שניצל ממוות, אחרי 71 יום במדבר

אא

זה קרה בשנת 2006.

כשריקי מגי היה בן 35 הוא החליט לצאת למסע של 5,000 קילומטרים מביתו שבקווינסלנד לפורט לנד שנמצא במערב אוסטרליה. הוא אמור היה להתחיל שם עבודה חדשה, אלא שלדבריו הוא נתקע במדבר טאנאמי למשך 71 יום ורק כדי לסבר את האוזן: מדובר במדבר שומם וצחיח ביותר, שנחשב ל'אחד המקומות המבודדים ביותר באוסטרליה'. 

בספר מדהים שהתפרסם לפני עשור, תיאר מגי את סיפור ההצלה הנסי שלו, לאחר שלדבריו נעזב למוות על ידי שלושה טרמפיסטים שעצר להם לאחר שטענו כי נגמר להם הדלק. "הייתי בטוח שאני מסיע אותם לתחנת הדלק הקרובה, אבל טעיתי".

מה שקרה בפועל לדבריו היה שאחד הגברים שלשל סמים למשקה שלו, גנב את רכבו והשאיר אותו למות בחום האימים שבמדבר האיום. "פתאום ראיתי הכל שחור, התעוררתי ומצאתי את עצמי מכוסה ביריעת פלסטיק שחורה, קבור בתוך בור במדבר. התעוררתי הודות לארבעה כלבי דינגו רעבים במיוחד, שהסתובבו סביבי והריחו אותי. 

"קמתי והתחלתי ללכת, למרות שהייתי תשוש ורעב. הלכתי והלכתי ברגליים יחפות בחום, והתעלפתי בדרך הרבה פעמים. אבל לא ויתרתי".

לדבריו, הוא אכל הרבה צמחים יבשים שמצא בדרך. "זה היה הימור כי היו כמה רעילים במיוחד, אבל לא הייתה לי ברירה", הוא מספר. "מים שתיתי מבורות שמצאתי בדרך".

בראיון ברדיו ABC סיפר מגי כי אחרי עשרה ימים של הליכה, מצא תחנת רוח ישנה שבה קבע את ביתו החדש. "תפסתי חגבים ואכלתי אותם, וזה עזר לי לשרוד. משלחת טיילים שעברה במקום שבועות ספורים לאחר מכן, מצאה אותו וכך הוא למעשה ניצל. "לפני המסע שקלתי כמעט 90 קילו, ולאחריו, כשחולצתי, שקלתי 44 קילו בלבד. הייתי רזה נורא".

אבל המשקל הוא עניין זניח לעומת הערך שיש לו כעת לחיים."לפני כן, לא הערכתי מספיק את החיים שניתנו לי. למרות שהייתי על סף מוות, אני חושב שהחיים ניתנו לי מחדש כדי לעשות בהם דברים משמעותיים, לעזור לאנשים. ואני מאמין שאדם צריך להיות אסיר תודה על כל הדברים הטובים שיש לו בחייו, כי שום דבר לא מובן מאליו. אל תבזבזו את האנרגיות שלכם על מחשבות שליליות, פשוט תחיו את החיים", הוא מסכם. 

תגיות:חייםהישרדותמדברנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה