חדשות יהדות

עושה היסטוריה: לראשונה מזה 100 שנה מונה רב ראשי לצבא גרמניה

לראשונה מאז מלחמת העולם הראשונה, מונה רב צבאי בגרמניה - הרב מרדכי זולט בלה. הרב פנחס גולדשמיט, נשיא ועידת רבי אירופה והרב הראשי במוסקבה, אמר: "מדובר בצעד משמעותי לחיזוק היחסים בין העם הגרמני לקהילה היהודית"

הרב מרדכי זולט בלה (צילום מסך)הרב מרדכי זולט בלה (צילום מסך)
אא

רגע היסטורי: צבא גרמניה מינה רב צבאי לאחר 100 שנים בהן לא אויש התפקיד. מדובר ביוזמה של שרת הביטחון אנגרט קראמפ-קארנבאואר, כסמל להתחדשות החיים היהודיים במדינה, עשרות שנים לאחר השואה.

את התפקיד ימלא הרב מרדכי זולט בלה (42), יליד הונגריה, הרב הראשי בלייפציג וחבל סקסוניה. עם כניסתו לתפקיד, אמר בלה כי זאת "אחריות היסטורית לשרת חיילים יהודים".

על פי ההערכות, משרתים כיום בצבא הגרמני כ-300 חיילים יהודים. הרב הצבאי הראשי יעמוד בראש הרבנות הצבאית שתוקם בברלין ויהיה אמון על עבודתם של עשרה אנשי דת בצבא הגרמני. הרבנות הצבאית תעניק שירותי דת לחיילים היהודים ותיקח חלק במערך החינוך לכלל החיילים הגרמנים בניסיון להיאבק באנטישמיות.

בלה אמר לתקשורת הממלכתית שהוא רוצה לגרום לחיילים היהודים להרגיש "חלק בלתי נפרד" וכי יפעל למיגור האנטישמיות או כל צורה אחרת של שנאה בקרב הצבא בגרמניה, זאת באמצעות "עבודה טובה ושיחות". כמו כן, בלה אמר כי ימשיך לשרת את קהילתו בלייפציג וכרב המדינה של סקסוניה לצד אחריותו הצבאית.

הרב פנחס גולדשמיט, נשיא ועידת רבי אירופה והרב הראשי במוסקבה, בירך את בלה ואמר כי "מדובר בצעד משמעותי לחיזוק היחסים בין העם הגרמני לקהילה היהודית שמתגוררת בגרמניה מאות שנים. הקמת הרבנות הצבאית בצבא הגרמני שולחת מסר ברור של סובלנות ופלורליזם ותקדם אותנו צעד נוסף לשמור על חופש הדת של היהודים בגרמניה ולהיאבק נגד כל תופעה של אנטישמיות שתצוץ בשלב כזה או אחר".
שרת הביטחון של גרמניה הודיעה על התוכנית למנות רב כבר בדצמבר 2019, ואמרה שהיא רוצה להעביר "מסר חשוב לחיילינו היהודים" ולהדגיש כי "חיי היהודים מובנים מאליהם בארצנו". המינוי נדחה בשל מגפת הקורונה, וייכנס לתוקף באופן רשמי בטקס חגיגי שיתקיים בבית הכנסת הראשי בלייפציג, בנוכחות שרי ממשלה ורבני אירופה.

צפו בראיון עם הרב בלה בחדשות כאן:

 

תגיות:רב צבאיגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה