חדשות יהדות

אורי זכי, בעלה של השרה זנדברג, ממשיך להפתיע: ''תומך ברחצה נפרדת''

אורי זכי, בעלה של השרה תמר זנדברג, תומך ברחצה נפרדת בין גברים ונשים, זאת לאחר שרעייתו הודיע שתתנגד לחוק, וכי הפרדה מהווה "הדרה ופגיעה מהותית בשוויון"

  • י"ב תמוז התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: Michael Giladi / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: Michael Giladi / פלאש 90)
אא

אורי זכי, יו"ר הנהלת מפלגת מרצ, ובן זוגה של השרה תמר זנדברג, הפתיע באומרו כי הוא תומך ברחצה נפרדת לגברים ולנשים.

כך כתב זכי בחשבון הטוויטר שלו: "תומך בקביעת זמני רחצה נפרדים בשמורות הטבע ברחבי הארץ. אני חושב שיש מקום, במשורה ובצורה מוגבלת, לאפשר זמנים לרחצה נפרדת במעיינות ומקווי מים בשמורות טבע בהם מתקיימת רחצה מסודרת, בדומה לבריכות עירוניות.

''צריך לאפשר לכל הקבוצות באוכלוסייה ליהנות משכיות החמדה של הטבע בארצנו. הדרת נשים היא פסולה ויש להילחם בה. לעיתים דווקא הפרדה מונעת הדרה'', הסביר איש השמאל.

זכי הוסיף וציין כי קיים ביומיים האחרונים שיחות עם נשים חרדיות. "נשים חזקות עם קריירה", כדבריו, ו"כולן תמכו בהפרדה הספציפית הזו ואמרו שהמצב כרגע מדיר אותן ואת משפחתן".

כזכור, בתחילת השבוע טענה השרה תמר זנדברג, האחראית על רשות הטבע והגנים, כי תתנגד לחקיקה שהרשות מנסה לקדם כדי לאפשר רחצה בהפרדה מגדרית במעיינות ונחלים בשמורות טבע. לדבריה, "הפרדה מגדרית היא סוג של הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון. ביהמ״ש האמריקאי קבע כבר בשנות ה-50 ש'נפרד זה לא שווה'. על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי. אתנגד לכל חקיקה בנושא ולהלבנת ההפרדה במרחב הציבורי".

כזכור, לפני שבועות ספורים הצטלם זכי כשהוא מניח תפילין ומעוטף בטלית. הוא תיעד את התמונה ופרסמה, כתגובה להצעת החוק שהעלתה רעייתו השרה זנדברג, המבקשת לקבוע 6 חודשי מאסר על מי שמשדל קטין לחזרה בתשובה.

העיתונאי דודו כהן והרב זמיר כהן בתוכנית שמעניקה תשובות לכל השאלות שלא היה לכם את מי לשאול, הפעם בנושאי צניעות. מדוע ההתעסקות חסרת הפשרות בנושאי צניעות? מדוע אישה נשואה צריכה לכסות את ראשה? ומה בעייתי בריקודים מעורבים או ברחצה משותפת בים ובבריכה?

תגיות:אורי זכירחצה נפרדת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה