חדשות בארץ

זעזוע: מיצג שריפת השם המפורש – במשכן לאומנות עין חרוד

במסגרת "סיור תרבותי" במשכן לאומנות עין חרוד, נחשפו ילדים במערכת החינוך למיצג מזעזע, במהלכו מתבצעת שריפת שם השם המפורש. יו"ר ארגון "אופק ישראל", אלעד צדיקוב, פנה בתלונה חריפה לשרי החינוך והתרבות, ודרש להסיר את המיצג: "רפיסות ערכים ומוסר באיצטלה של נאורות תרבותית"

  • י"א תמוז התשפ"א
(אילוסטרציה)(אילוסטרציה)
אא

מיצג מזעזע, במהלכו מתבצעת שריפת שם השם המפורש, מתקיים במשכן לאומנות עין חרוד שבעמק יזרעאל. אל המיצג המביש נחשפו ילדים במוסדות החינוך באזור, שהובאו אל המקום במסגרת "סיור תרבותי". בין היתר, הגיעו לשם גם ילדי גן ממלכתי-דתי מהיישוב גדעונה שבמועצה האזורית גלבוע.

הוריהם של ילדי הממ"ד פנו בתלונה לארגון "אופק ישראל". יו"ר הארגון, אלעד צדיקוב, שיגר היום (שני) מכתב חריף בנושא לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) ולשר התרבות חילי טרופר (כחול לבן).

"מיותר להדגיש עד כמה המסר המזעזע, המעניק לגיטימציה 'אומנותית' לשרוף את שם השם, הינו בלתי מתקבל על הדעת, חורג מכל טעם והיגיון וגובל בפשיעה חינוכית כאשר הוא מוצג לילדי מערכות החינוך, כאילו לגיטימי וראוי לשרוף את שם אלוקי ישראל", כתב צדיקוב.

"תשובתה הדלה והמגוחכת של הנהלת המשכן, בתואנה כי המיצג לא מיועד לציבור דתי, מעידה על רפיסות הערכים והמוסר באיצטלה של נאורות תרבותית. בטוחני כי משכן האומנות לא היה מפרסם שום פגיעה בדת או בסמל ציבורי אחר. אך כאשר מגיעים לשם אלוקי ישראל באותיותיו המפורשות  – אותה 'הנהלה נאורה' מורה לעצמה היתר לרמוס במזיד ולשרוף את היקר מכל לעם ישראל".

"הנני מזועזע כי דווקא בקיבוץ, בו חלק גדול ממקימיו ותושביו הינם ניצולי שואה – שבני משפחותיהם עלו על מזבח העקידה ונשרפו למוות רק בשל היותם יהודים על ידי הנאצים ימ"ש – מוצאים לנכון לשרוף את שם אלוקי היהודים".

צדיקוב ציין, כי כ-40% מתקציבו של המשכן לאומנות עין חרוד מתוקצב על ידי הממשלה – על ידי תמיכות ישירות וצריכת שירותים: "בלתי ראוי בעליל שאתר כזה יחליט על דעתו לשרוף את שם אלוקי ישראל. קל וחומר כאשר פושע המוסד בתצוגה 'תרבותית' לכאורה ל'חינוך' מחדש".

"הננו דורשים טיפול מיידי ומשמעתי כנגד האחראים, ביטול והסרת המיצג לאלתר מהמשכן לאומנות עין חרוד, וכן תקנות ברורות לכלל אתרי התרבות בישראל ביחס הראוי למסורת ישראל וסמליה. בצער רב דומני, כי לא ניתן יותר לסמוך על חוש תרבותי בריא ושיקול דעת סביר במדינת ישראל", חתם צדיקוב את מכתבו.

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר בתגובה למיצג: "אם היה מדובר במוחמד, הייתה פורצת אינתיפאדה במדינת ישראל וכל העולם היה מזדעזע, אבל כשמדובר באלוקי ישראל כולם שותקים. צריכים להסיר את מיצג החרפה המזוויע הזה לפני שתפרוץ מהומה, ובנוסף להפסיק לאלתר כל תקצוב ממשלתי למי שפוגע בקודשי ישראל וברגשותיו של העם היהודי המאמין".

תגיות:אלעד צדיקובשם המפורשאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה