סיפורי אמונה

מצפה רמון – ירושלים – מצפה רמון: זו הסיבה (המפתיעה) למסע המפרך

מדוע נסע רבי ניסים יגן ממצפה רמון לירושלים, וחזר מיד לאחר מכן שוב למצפה רמון? הסיפור שתאהבו

  • י"א תמוז התשפ"א
(בעיגול: הרב ניסים יגן)(בעיגול: הרב ניסים יגן)
אא

הצדיק רבי ניסים יגן זצ"ל היה בעל גישה מופלאה בקירוב רחוקים. בין פעולותיו הרבות להטעימם את אור התורה, היה מגיע מדי כמה שבתות לשבות באחת מערי השדה, יחד עם צוות בחורים מ'הפעילים'. במהלך השבת היו מחזקים את אנשי המקום וממריצים אותם לרשום את ילדיהם לבתי ספר תורניים.

הרב ישראל גליס היה מחברי ה'פעילים' שהתלוו לרב יגן בשבתות אלו. הוא מספר ל"פניני הפרשה" על אחת השבתות, בהם התארחו במצפה רמון.

"התפללנו בבית הכנסת היחיד שהיה במצפה רמון. בתום תפילת ליל שבת ניגש הגבאי למתגים המכבים את אורות בית הכנסת, ובאמרו בנעימה: 'שבת שלום ומבורך' כיבה את האורות…

"דמי הצעיר והנמרץ געש בקרבי", מספר הרב גליס, "אך בטרם נמלטה צעקת "ש-ב-ת!!" מפי, תפסני רבי נסים יגן בידי והורה לי לשמור על שתיקה. כשהיינו מחוץ לבית הכנסת הסביר לי: 'הגבאי הזה אינו מודע לאיסור שבדבר, ומן הסתם נוהג כך כבר שנים. אם תצעק עליו כעת, לא יצא מזה כלום. תן לי לטפל בזה!'

"במוצאי שבת נפרד הרב לשלום מן התושבים, הותיר ביניהם את הפעילים עם הדרכה פרטנית ושב לביתו בשעת לילה מאוחרת. אני נותרתי עם הפעילים במצפה רמון, ובבוקר שפשפתי את עיניי בתדהמה: רבי ניסים יגן הגיע שוב למקום.

"'הרב לא נסע לירושלים אמש?!' תהיתי בפניו.

הרב יגן חייך חיוך רחב: "נסעתי וחזרתי", אמר, והציג בפני 'שעון שבת' שרכש. הוא ביקש ממני להתלוות אליו לביתו של הגבאי, שכמובן הופתע מהביקור הלא צפוי. "הבאנו לך מתנה מירושלים", אמר לו רבי ניסים. "אתה כבר מבוגר וקשה עליך מלאכת הגבאות. הבאנו לך פטנט מיוחד מירושלים – 'שעון שבת' קוראים לזה, מכוונים פעם אחת מתי יכבה החשמל ומתי יידלק, ובשבת הכל מתבצע מעצמו!".

הגבאי התרגש. מעולם לא פגש בהתמסרות כזו בשביל חבר, ובוודאי לא עבור אדם שאינו מוכר. אך הרב גליס, אז נער צעיר, שטח את תמיהתו בפני הרב: "הרב יכול היה לנוח יום או יומיים – שבת תגיע רק בעוד ששה ימים?!", תהיתי אחר כך בפניו על הבהילות.

"אם אתה צריך לעשות מעשה טוב", אילפני רבי נסים בינה ביסוד לכל החיים, "אל תחכה דקה אחת. בו במקום תעשה ותרוויח – לעולם לא תדע אלו קשיים עלולים להיערם בהמשך, מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה!".

מה הקשר בין שמירת השבת לברכה בכסף? מהו ההסבר לרלוונטיות של הלכות שבת גם היום? מה עונים למי שחש שעל אף רצונו, קשה לו להתחזק בשמירת השבת? הרב זמיר כהן בהרצאתו המרתקת והתמציתית עם כל התשובות. אל תחמיצו:

שעון שבת - מה זה, ובשביל מה צריך?

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:ירושליםמצפה רמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה