מעניין

הכי זול: הכירו את העיירה שמוכרת בית בחצי שקל

עיירה בצפון קרואטיה מציעה בית במחיר מהפכני – חצי שקל בלבד. אך למרות ההתעניינות הרבה במקום, לא כל אחד יכול לבצע את הרכישה

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

עיירה בצפון קרואטיה שסובלת מהגירה שלילית ואוכלוסייתה הולכת ומדללת עם השנים, החליטה לצאת ברעיון מהפכני שקשה לעמוד בפניו – בית בחצי שקל.

העיירה לגראד, שממוקמת בסמוך לגבול עם הונגריה, החליטה לנקוט בצעד הקיצוני הזה על מנת למשוך תושבים חדשים. בעברה, היא נחשבה לעיירה השניה בגודלה במדינה מבחינת אוכלוסיה, אך מאז נפילת האימפריה האוסטרו-הונגרית לפי כמאה שנים, היא החלה לסבול מהידלדלות התושבים במקום.

ראש העיר איוון סבוליק אומר כי "הפכנו לעיר גבול עם מעט מאוד קשרי תחבורה לאזורים אחרים, כך יצא שהאוכלוסיה בעיר הלכה והתמעטה בהדרגה". על מנת להחזיר עטרה ליושנה, ראש העיר החל לשווק 19 בתים ריקים ואתרי בניה נטושים במחיר של פני אחד בלבד – כחצי שקל. עד כה נמכרו 17 מהבתים שהוצעו למכירה, כשהם במצב של ריקבון וחורבה בדרגות שונות.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, העיירה תשלם 25 אלף פני עבור השיפוצים הנדרשים, שיהוו בערך כ-20 אחוזים מהעלות הכוללת, והשאר ישולם על ידי התושבים החדשים.

בית בחצי שקל. צילום: רויטרסבית בחצי שקל. צילום: רויטרס

למרות המחיר המפתה, לא כל אחד יוכל לרכוש בית בעיירה. ראש העיר קבע כי רק זוגות צעירים מתחת לגיל 40 יוכלו לרכוש בית– עם התחייבות לגור בעיירה במשך 15 שנים לפחות. כמו כן, למרות העניין הרב שעוררה הסוגייה ברחבי העולם, רק תושבי קרואטיה יוכלו לרכוש את הבתים המוצעים למכירה.

דניאל הרמינקר, שרכש בית עבור משפחתו בעיירה, אומר כי "הרבה יותר נחמד לגור בבית משלך מאשר להיות דייר בשכירות. אם כדי לעשות זאת נצטרך לגור בו 15 שנה, אז זו לא בעיה עבורנו. אנחנו לא מתכננים לעבור".

תגיות:ביתזול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה