חדשות בארץ

יריב לוין נבחר ליו"ר סיעת הליכוד

חברי סיעת הליכוד הצביעו פה אחד על מינויו של חבר הכנסת יריב לוין ליו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה. שר הביטחון בני גנץ פנה לראש האופוזיציה בנימין נתניהו בבקשה לפעול להעברת החוק לאיחוד משפחות

לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:33)

יו"ר הכנסת היוצא, יריב לוין, נבחר היום (חמישי) ליו"ר סיעת הליכוד בכנסת ולמרכז האופוזיציה. בהצבעה, שנערכה בישיבה מיוחדת של הסיעה במצודת זאב בתל אביב, הצביעו חבריה פה אחד על מינויו של לוין לשני התפקידים. לוין, שמועמדותו זכתה לתמיכתו של יו"ר הליכוד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, אמר לאחר מכן כי חלוקת התפקידים בסיעה תיעשה תוך שיתוף פעולה עם השותפות של הליכוד לאופוזיציה.

יו"ר הסיעה היוצא, חבר הכנסת מיקי זוהר, ששקל להתמודד על התפקיד מול לוין, מסר לפני ההצבעה: "מתוך כבוד והערכה גדולה לחברי היקר יריב לוין, לא אתמודד על תפקיד יו"ר הסיעה וכמובן שאתמוך בו לתפקיד. אני קורא לכל חבריי לסיעה להצביע לחבר הכנסת לוין למען הצלחת הליכוד. בלכידות ובאחדות, בעזרת השם נחזור במהרה להנהגת המדינה". חברת הכנסת גילה גמליאל, ששקלה אף היא להתמודד, לא הציגה לבסוף את מועמדותה.

בהמשך הדיון ביקש נתניהו מחברי סיעתו להביע את עמדתם בסוגיית חוק איחוד משפחות, שיועלה בשבוע הבא להצבעה על ידי הקואליציה. על פי הדיווחים מתוך הישיבה, רוב הנוכחים אמרו כי על הליכוד להצביע נגד החוק במסגרת המאבק להפלת הממשלה. עם זאת, נשמעו גם קולות אחרים, ביניהם חבר הכנסת יובל שטייניץ שטען כי התנגדות לחוק עלולה לגרום נזק גדול יותר לליכוד מאשר לקואליציה. לוין וחבר הכנסת יואב גלנט הציעו להתנות את תמיכת הימין בחוק בהדחתו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס מראשות ועדת הפנים. גורם בליכוד אמר כי "בצעד מופקר בנט שם את מנסור עבאס בראש ועדת הפנים שאמורה להעביר את החוק שמונע הגירה פלסטינית נרחבת לישראל, ועכשיו בחוצפה הוא מבקש מהאופוזיציה לחלץ אותו ולהעביר את החוק לוועדה אחרת. מה הוא רוצה מאיתנו – שיפטר את עבאס ויעביר את החוק".

בתוך כך, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנה ללשכת נתניהו וביקש ממנו לפעול להעברת החוק. "מדובר בחוק הכרחי לשמירה על ביטחון המדינה ואופיה היהודי והדמוקרטי", אמר. "יש לשים את השיקול הביטחוני מעל לכל שיקול פוליטי".

מלשכתו של גנץ נמסר, כי הוא אמר ש"גם ברגעים קשים פוליטית שמנו את ישראל לפני הכל". עוד הוסיף כי "הוא מצפה גם מהקואליציה לפעול באחריות להעברת הצעת החוק. גנץ הנחה את יו"ר סיעת כחול לבן, איתן גינזבורג, לפעול מול יו"ר הקואליציה עידית סילמן, לגיוס מלא של כלל המרכיבים הציוניים, בכדי לוודא שישנו רוב לחוק איחוד המשפחות".

בליכוד מסרו בתגובה, כי "מי שביטחון ישראל חשוב לו לא מקים ממשלה עם רע"מ. מי שביטחון ישראל חשוב לו עושה מעשה ויוצא מהממשלה הזאת מיד".

תגיות:הליכודיריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה