חדשות בארץ

"סיכמו לרצוח יהודים": כתב אישום נגד ערבים שזרקו בקבוקי תבערה ביפו

שלושה ערבים תושבי יפו מואשמים בזריקת בקבוקי תבערה לעבר בתים וחצרות בעיר כדי לפגוע ביהודים מתוך מניע לאומני. אחד מבקבוקי התבערה הושלך בטעות לעבר ביתה של משפחה ערבית, וגרם לפציעתו הקשה של נער בן 12 ולפציעתה של אחותו בת ה-10

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד אחמד דאוד (21), ריזק ג'רבוע (35) וראאד ג'רבוע (38), שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר בתים וחצרות ביפו מתוך מניע לאומני. אחד מבקבוקי התבערה נזרק בטעות לעבר ביתה של משפחה ערבית בשכונת עג'מי בעיר, וגרם לפציעתו הקשה של מוחמד ג'נטאזי, בן 12. אחותו בת ה-10 נפצעה באורח קל.

שלושת הנאשמים, המתגוררים ביפו, מואשמים בגין ריבוי עבירות מעשה טרור של ניסיון לרצח, סיוע למעשה טרור של ניסיון לרצח, ריבוי עבירות של מעשה טרור של הצתה, סיוע למעשה טרור של הצתה, שיבוש הליכי משפט, הפרת הוראה חוקית וריבוי עבירות החזקת נשק.

השלכת בקבוקי התבערה אירעה ב-14 במאי, במהלך מבצע "שומר החומות" ובעיצומן של הפרעות שביצעו ערבים ביהודים ברחבי הארץ. על פי פרטי כתבי האישום, "הנאשמים, מתוך מניע לאומני וכדי לעורר פחד או בהלה בקרב הציבור היהודי ביפו, סיכמו ביניהם להביא למותם של יהודים באשר הם יהודים, בדרך של הצתת בתי מגורים של יהודים על יושביהם".

השלושה נפגשו באותו ערב בביתו של ריזק ג'רבוע, והכינו אמצעים להצתת בתי מגורים, ובכללם בקבוקי תבערה. מאוחר יותר, לאחר שהסתירו את זהותם, השליכו ריזק ג'רבוע ודאוד בקבוקי תבערה לעבר שתי דירות מגורים סמוכות, במטרה להצית את הדירות ולגרום למותם של הנמצאים בהם. השניים השליכו בקבוק תבערה לעבר חלון של דירה בקומה הראשונה בבניין ברחוב קדם, בה שהו באותה עת שתי נשים. כמו כן, השליכו בקבוק תבערה אל עבר מרפסת פתוחה שהייתה ריקה מאדם. כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה, התלקחה אש במקום וקירות חיצוניים בדירות אלה נשרפו וניזוקו.

בהמשך פנו השניים לעבר רחוב אבן סינא ביפו, והמשיכו במעשי ההצתה בכוונה לרצוח יהודים. הם השליכו בקבוק תבערה לעבר מבואת כניסה לבית, בו שהו באותה עת שני בני אדם. במקום התלקחה אש, ורצפת הכניסה לבית נשרפה וניזוקה.

בקבוק תבערה נוסף הושלך מבעד חלון לתוך דירת מגורים, בה שהו באותה עת שבעה מבני משפחת ג'נטאזי. כתוצאה מהאש שפרצה בבית, נגרמו למוחמד בן ה-12 כוויות חמורות בדרגה 1-2 ב-18% משטחי גופו, בפנים, בקרקפת, בחזה, בצוואר וביד שמאל. כמו כן, הוא סבל מהפרעת דחק פוסט-טראומטית קשה. אחותו נכוותה באמה ביד שמאל, בדרגה 1.

כתב האישום הוגש על עורכי הדין אסף שביט וטליה קלמרו. בבקשה למעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים, צוין כי בקבוק התבערה הושלך לעבר בית משפחת ג'נטאזי "מתוך מחשבה מוטעית כי מתגוררת בבית משפחה יהודית. כל בקבוקי התבערה הושלכו על ידי המשיבים, לעבר בתים שנחזו בעיניהם כבתי יהודים, וזאת מתוך שנאה ומניע לאומני-גזעני, ובכוונה לקטול חיי אדם".

תגיות:בקבוק תבערהפיגועיפוהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה