חדשות בארץ

שוטר מג"ב שירה באיאד אל-חלאק מואשם בהמתה בקלות דעת

מח"ש הגישה כתב אישום נגד שוטר מג"ב, שירה למוות בצעיר פלסטיני בעל צרכים מיוחדים במזרח ירושלים. הוא מואשם בעבירה של המתה בקלות דעת

איאד אל-חלאקאיאד אל-חלאק
אא

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד שוטר מג"ב, בן 20, שירה למוות באיאד אל-חלאק, צעיר פלסטיני בעל צרכים מיוחדים, במזרח ירושלים. הלוחם מואשם בעבירה של המתה בקלות דעת.

מכתב האישום עולה, כי אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בן 31, עשה את דרכו ב-30 במאי 2020 למקום עבודתו בעיר העתיקה, כשהוא עוטה מסכה כירורגית על פניו וכפפות שחורות חד-פעמיות על ידיו.

מאפיינים מסוימים בהתנהגותו של אל-חלאק, עוררו את חשדם של שני שוטרים, שחשדו כי מדובר במחבל. אחד השוטרים הכריז ברשת הקשר המשטרתית על הימצאותו של מחבל בזירה, וכוחות משטרה באזור החלו במרדף אחרי אל-חלאק.

הנאשם ומפקדו הצטרפו למרדף, ובמהלכו קראו לאל-חלאק בעברית ובערבית לעצור ולהזדהות. אל-חלאק לא עצר והמשיך במנוסתו. בתגובה, תוך כדי המרדף, ירה המפקד לעבר רגליו שני כדורים מאקדחו שלא פגעו בו. מספר שניות לאחר מכן הוא נכנס למתחם אשפה סגור, בו שהו באותה עת עובד ניקיון, עובד וקף ואישה נוספת שהכירה את איאד.

על פי כתב האישום, "הנאשם ומפקדו נכנסו למתחם בעקבותיו של איאד, ובעודו עומד מולם, כשהוא עם גבו אל הקיר, ביצע לעברו הנאשם ירי שכתוצאה ממנו נפגע איאד בבטנו התחתונה ונפל ארצה".

"מיד לאחר הירי נכנסו שני השוטרים למתחם, אשר אחד מהם פנה אל איאד בערבית ושאל אותו היכן נמצא האקדח. במענה, איאד שהיה פצוע כתוצאה מהירי הראשון, התרומם מעט, הצביע לעבר האישה אותה הכיר ומלמל דבר מה. לפיכך, פנה אחד השוטרים אל אותה אישה ושאל אותה היכן נמצא האקדח והיא השיבה 'איזה אקדח?'. במקביל למענה שלה, ולמרות שאיאד היה על הארץ כשהוא פצוע כתוצאה מהירי הראשון, לא החזיק בידיו דבר ולא ביצע דבר שהצדיק זאת, ירה הנאשם לעבר פלג גופו העליון אשר גרם למותו".

כזכור, מפקדו של השוטר נחקר בפרשה באזהרה, ובמח"ש החליטו לגנוז את התיק בעניינו. עורכות הדין ליאת יונניאן וקרן לביא מהמחלקה לחקירות שוטרים, שהגישו את כתב האישום נגד השוטר, מסרו: "מדובר באירוע קשה ומצער שגרם למותו של צעיר בעל צרכים מיוחדים. ההחלטה על העמדתו לדין של השוטר היורה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע של השוטר. הירי שביצע השוטר לעבר איאד התרחש כאשר המנוח לא החזיק דבר בידיו ולא ביצע פעולה שהצדיקה את הירי לעברו. השוטר ירה לעברו תוך שהוא נוטל סיכון בלתי סביר שהוא יגרום למותו ולכן נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין".

תגיות:כתב אישוםמח"שאיאד אל-חלאק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה