חדשות בארץ

האימאם של לוד ממשיך להסית: "הכתובת על הקיר – לעצור אותו מיד"

האימאם של לוד, השייח' יוסוף אלבאז, שלו עבר עשיר בהסתה נגד יהודים, העלה פוסט מסית נוסף לרשת. חברי כנסת מגוש הימין קראו לפתוח בחקירה נגדו ולהעמידו לדין

ההתפרעויות בלוד בחודש שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)ההתפרעויות בלוד בחודש שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

חברי כנסת מגוש הימין קראו היום (רביעי) לפתוח בחקירה נגד האימאם של לוד, השייח' יוסוף אלבאז, ולהעמידו לדין, וזאת בעקבות פוסט הסתה בוטה שפרסם אתמול בעמוד הפייסבוק שלו.

העיתונאי שילה פריד, תושב לוד, חשף כי אלבאז שיתף בפוסט קטע מסרט אמריקני בו נראה אזרח דוקר שני שוטרים ולאחר מכן מצית אותם, וצירף אליו את המשפט הבא: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק".

לאלבאז עבר עשיר בהסתה נגד יהודים – בפייסבוק, בתקשורת ובנאומים שהוא נושא מדי יום שישי במסגד אל-עומרי בלוד. בעיצומם של ימי הפרעות שעשו ערבים ביהודים בחודש שעבר, במהלך ריאיון לחדשות 12 הוא אמר כי עבורו ישראל הינה "מדינת אויב".

אלבאז בחודש שעבר (קרדיט: חדשות 12)

בתגובה לפרסום הסרטון, כתב חבר הכנסת ישראל כ"ץ (הליכוד) כי אלבאז הוא "מראשי המסיתים לפוגרומים ביהודים". לדבריו, "האיש הנורא הזה חייב להיעצר מיד ולעמוד למשפט, ובסוף התהליך להיות מגורש לעזה. אין לו מקום במדינת ישראל".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שיגר פנייה דחופה לשר לביטחון הפנים, עמר בר לב, בדרישה לעצור את אלבאז ולפתוח בחקירה נגדו בחשד לביצוע עבירות של הסתה לטרור: "מזה תקופה ארוכה מאוד אלבאז מהווה גורם מתסיס ומסית כנגד מדינת ישראל, חייליה, שוטריה ואזרחיה היהודים", כתב. "תלונות בעניינו הוגשו למשטרה לא פעם ולא פעמיים על הסתה חמורה והתססה של האווירה בעיר לוד. תלונה בעניינו אף הוגשה למשרד המשפטים בשנת 2015 על התנהלותו, תלונה שנסגרה".

סמוטריץ' הוסיף כי "בעת האחרונה, ובעיקר מאז מבצע 'שומר החומות', השייח' אלבאז מהווה גורם מסית ומתסיס בעיר, אמירותיו והתנהלותו מזמן חרגו מגבולות חופש הביטוי". הוא ציין את הפוסט המסית החדש שהעלה אלבאז לפייסבוק: "תושבי לוד היהודים שנחשפו לפוסט מיד פנו למשטרה בזמן אמת, ותלונה על הסתה חמורה הוגשה כבר אמש. במקביל נעשתה פנייה למפקדים בכירים בבקשה לעצור את המסית. נכון לרגעים אלה, למיטב ידיעתי הפוסט עדיין באוויר ואלבאז טרם נעצר".

"פוסט זה שפורסם מצטרף לפרסום רק מתחילת השבוע, בו איים מפורשות על חבר העירייה ורק לאחר שהוזהר על ידי משטרת ישראל הוא מחק את הפוסט האמור. מדובר בעבירה חמורה של הסתה, במיוחד לאור העובדה שכאימאם לשעבר של המסגד הגדול בלוד יש לו השפעה משמעותית על תושביה הערביים של לוד, ואנו חוששים שהדבר יביא לידי שפיכות דמים מיידית".

"הכתובת על הקיר, כל המתנה של מעשה בעניין זה מהווה סכנה אמיתית כלפי כוחות הביטחון ותושביה היהודים של העיר לוד. לאור כל האמור, הינך מתבקש להורות על מעצרו המיידי וכן להורות על פתיחה בחקירה מיידית בחשד לביצוע עבירות של הסתה לטרור. כמו כן יש לגרום לרשת החברתית להסיר את הפוסט מהרשת", סיכם סמוטריץ'.

תגיות:לודהסתהבצלאל סמוטריץ'ישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה